پیوستن ۲۰۰ مجموعه فناور به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

با وجود شیوع کرونا و مشکلات موجود، ۲۰۰ مرکز جدید به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیوست و خدمات با کیفیت‌تر شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تسهیل دسترسی محققان، صنعتگران، دانشجویان و اساتید به خدمات آزمایشگاهی متنوع و گسترده از جمله اهدافی است که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌کند. در راستای این هدف نیز، شبکه‌ای از خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی شکل گرفته است تا این روند تسریع شود.

کرونا که آمد بسیاری از فعالیت‌ها رنگ باخت و از رونق افتاد؛ اما شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با توسعه فعالیت‌های خود، توانست در این روز‌های کسادی فعالیت‌ها، بیش از ۲۰۰ مجموعه فناور را به خانواده ۶۳۰ نفره خود اضافه کند و جمعیتش را به بیش از ۸۰۰ مجموعه برساند.

به اشتراک‌گذاری تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی از جمله اقدامات این شبکه است که تاکنون منجر به اشتراک‌گذاری اطلاعات بیش از ۱۸ هزار دستگاه و برگزاری بیش از ۱۰ هزار آزمون تخصصی شده است. این کار توانی مضاعف برای فعالان این حوزه به وجود آورد و تنوع خدمات و تجهیزات را بیشتر کرد.

طیف وسیعی از آزمایشگاه‌ها در شبکه عضو هستند که به ۶ دسته مستعد عضویت، آزمایشی، فعال، توانمند، ممتاز و پیشرو تقسیم شده‌اند. اما هر آزمایشگاهی که در کشور فعال است می‌تواند به عضویت شبکه درآید.

در سال‌های اخیر، شبکه از طریق تخصیص اعتبار به مشتریان آزمایشگاه‌ها و حمایت‌هایی که در راستای تکمیل توانمندی آزمایشگاه‌ها، تعمیر و نگهداری تجهیزات، ارتقای دانش کارشناسان و استانداردسازی فعالیت‌ها، سعی دارد به آزمایشگاه‌ها کمک کند که خدمات خوبی را از لحاظ کیفی و کمی به مشتریان ارائه کنند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار