انتقاد معاون وزیر علوم از بی توجهی به اخلاق در آموزش دانشگاهی

خاکی صدیق گفت: اخلاق آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نقش بنیادی و زیر بنایی دارد اما در دهه‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم  در آیین رونمایی از آیین نامه اخلاق در آموزش که با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، بیان کرد: از دستاورد‌های مهم و کلیدی آموزش عالی  ناشی از تلاش مجموعه آموزش عالی در طول چهار دهه گذشته شکل گیری زیست بوم آموزش پژوهش و فناوری در کشور است.

او ادامه داد: نتیجه این تلاش‌ها را در اقدامات دانشگاه‌ها طی مدت شیوع بیماری کرونا و کمک دانشگاه‌ها به رفع مشکلات جامعه مشاهده کردیم.

معاون وزیر علوم ادامه داد: هدف از اجرای طرح تدوین نظام نامه اخلاق و توجه به این مسئله بوده است تا دانشگاه و موسسات آموزش عالی به آن عنایت بیشتری داشته باشند. در زمینه اخلاق پژوهشی هم کار‌های خوبی انجام شده است و در بسیاری از دانشگاه ها هم کارگروه اخلاق پژوهشی  تشکیل شده اند.

مشارکت حداکثری استادان در طرح اخلاق آموزش

خاکی صدیق گفت: در این راستا یک هسته مرکزی تشکیل شد که تعدادی دانشجو، استاد و کارشناس در آن همکاری داشتند.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه در طرح اخلاق آموزش مشارکت حداکثری از استادان را داشتیم، گفت: حدود ۵ هزار عضو هیات علمی، ۲ هزار کارشناس و هزار و ۸۰۰ دانشجو را در آن مشارکت دادیم. این طرح را از تابستان ۹۸ شروع کردیم که شش مرحله داشته است.

او ادامه داد: جلسات زیادی از شهریور ۹۸ تا شهریور ۹۹ برگزار کرده‌ایم تا الگوی پیشنهادی نظامنامه‌های اخلاق آموزش تدوین شد. این تلاش‌ها نهایتا منجر به تدوین نظام نامه  شد که البته هنوز هم جای ارتقا دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار