شیرین کامی اروپایی‌ها با کشمش زنجان

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان از صادرات ۴ هزار و ۳۵۰ تن کشمش تیزابی به کشور‌های عراق، آذربایجان، روسیه، ترکیه و آلمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جعفری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از ابتدای فرورودین تا پایان دی ماه امسال ۴هزار و ۳۵۰ تن کشمش تیزابی به ارزش ۴ هزار و ۶۲۰ میلیون دلار به کشورهای عراق، آذربایجان، روسیه، ترکیه و آلمان صادر شده است.

او با بیان اینکه ۱۱ واحد کارخانه تولید، تصفیه و بسته بندی کشمش تیزآبی در استان زنجان وجود دارد، گفت: ۵ واحد از این تعداد  علاوه بر فرآوری و بسته بندی در حوزه صادرات نیز فعالیت می کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه انگور یکی از مهم‌ترین محصولات باغی این استان است گفت:، انگور با ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت و پیش بینی تولید ۲۱۲ هزار تن در جایگاه نخست تولیدات زنجان قرار گرفته است.

شهرستان ابهر با تولید ۱۲۰ هزار تن انگور  قطب تولید انگور در  استان زنجان  می باشد.

مهم‌ترین رقم مورد استفاده در تاکستان‌های استان زنجان و به ویژه شهرستان ابهر و خرمدره کشمشی بی دانه سفید و قرمز می‌باشد که بیش از ۹۰ درصد سطح زیر کشت تاکستان‌های این استان را تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.