بسته خبرهای شهرستان؛

اختصاص وام قرض‌الحسنه به روستا‌های کم برخوردار توسط بنیاد برکت/همکاری شهرداری برای احداث یک واحد گرمخانه افراد بی‌سرپناه

فرماندار کنگاور گفت: بنیاد برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، ۱۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای اشتغال پایدار در روستا‌های کم برخوردار این شهرستان اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزاد الماسی فرماندار کنگاور گفت : با پیگیری و برگزاری جلسات هماهنگی با ستاد اجرایی فرمان امام، تعداد ۲۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به طرح‌های اشتغالزایی و اجتماع محور در روستا‌ها و مناطق محروم کنگاور اختصاص یافت.

او گفت : ۱۰ روستای کم برخوردار شهرستان همچون برخی از روستا‌های دهستان قزوینه شناسایی و برای پرداخت تسهیلات معرفی خواهند شد.

او ادامه داد: میزان تسهیلات به صاحبین مشاغل، مبلغ ۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد خواهد بود.

الماسی؛ تنها راه برون رفت از مشکلات اشتغال را توجه ویژه به تولید و سرمایه گذاری دانست و افزود: اختصاص تسهیلات به برخی از مشاغل کوچک و حمایت افراد نخبه و کارشناس برای ایجاد یک شغل آبرومند در شهرستان باید در دستور کار بانک‌ها و صندوق‌های حمایتی مالی باشد.

فرماندار کنگاور افزود: همه موظف هستیم تا پایان سال ۹۹ از طریق تسهیلات و پیگیری ستاد‌های تسهیلی و رفع موانع برای اشتغال و افزایش تولید شهرستان در سال جهش تولید تلاش کنیم تا به نتیجه برسیم .

یک واحد گرمخانه برای افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب احداث می شود

فرماندار شهرستان کنگاور گفت: احداث یک واحد گرمخانه برای افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب با توجه به مرکزیت کنگاور در منطقه، بسیار ضروری است و شهرداری در این راستا باید همکاری کند.

فرزاد الماسی گفت: برخی از اقدامات و فعالیت‌ها خیلی به اعتبارات کلان و عظیمی نیاز ندارد.

او افزود: از جمله این اقدامات، ایجاد یک گرمخانه در شهرستان است که پروژه بسیار مهمی نیست که بار مالی و زمانی زیادی را متحمل کند.

او ادامه داد: شهرداری باید توان خود را در این راه بگذارد و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که در سال آینده کنگاور دارای گرمخانه نباشد.

فرماندار کنگاور با تاکید براینکه متاسفانه شرایط شهرستان از نظر معضل اعتیاد مطلوب نیست، افزود: نیروی انتظامی باید محله‌های توزیع و فروش موادمخدر را برای توزیع کنندگان ناامن کند و تمام دستگاه‌های اجرایی کمیته‌های مربوطه خود را فعال و جلسات خود را قبل از جلسه شورای هماهنگی برگزار کرده و مسایل و مشکلات داخلی را بررسی و نتیجه را در جلسه مطرح نمایند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.