امسال:

تعداد واحد‌های صنعتی در استان همدان حدود ۹ درصدافزایش یافت

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: امسال ۹۳ واحد صنعتی جدید در استان با دریافت پروانه بهره برداری به تولید رسیدند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صدور پروانه بهره‌برداری برای ۹۳ واحد صنعتی جدید در استان خبر داد و گفت: در این واحدها یک هزار و ۹۷۲ نفر مشغول به کار شده‌اند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: این واحدها امسال به چرخه تولید وارد شدند و نقش ویژه‌ای در رونق اقتصادی و اشتغال استان دارند. 

متین تصریح کرد: یک هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان برای این واحدها سرمایه‌گذاری شده است که بخش اعظمی از سوی صاحبان صنایع و بخشی هم از محل پرداخت تسهیلات بانکی تامین شده است. 

او با بیان اینکه بیشتر این واحدها در شهرستان های همدان و بهار راه‌اندازی شده است افزود: بیشترین صنایع تازه تاسیس در زمینه محصولات کانی غیرفلزی، ابزار پزشکی، اپتیکی و دقیق هستد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: صدور جواز تاسیس نخستین مرحله استقرار واحدهای صنعتی است و پس از آن مجریان باید به دنبال ساخت و ساز و تهیه و نصب ماشین‌آلات باشند و سپس پروانه بهره‌برداری برای آن ها صادر می‌شود.  

متین با بیان اینکه فرآیند ساخت و ساز و راه اندازی خط تولید دست‌کم یک سال طول می کشد تصریح کرد: در این مراحل مجریان طرح ها را تنها نگذاشته و تا رسیدن به بهره‌برداری به آن ها مشاوره و خماات پشتیبانی ارائه می شود.

او یادآوری کرد: تا پایان دی ماه امسال ۱۳۰۰ فقره جواز تاسیس با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومان در استان همدان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: رشد صنعتی همدان در طول عمر انقلاب بی‌سابقه بوده است و به جرات می‌توانیم ادعا کنیم فراتر از اهداف تعیین شده در سال جهش تولید گام برداشته‌ایم.

اکنون یک هزار و ۶۶ واحد صنعتی در استان همدان فعالیت دارند.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار