بانک کشاورزی کردستان ۶۰ درصد تسهیلات پرداخت کرد

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان گفت: این بانک امسال ۶۰ درصد تسهیلات خود را در بخش توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسعد فهیمی مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان گفت: بانک کشاورزی امسال ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۲۶ هزار و ۵۱۸ فقره پراخت کرده که حدود هشت هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال آن در بخش توسعه سرمایه‌ای در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

او اضافه کرد: این بانک با توجه به رسالت اصلی خود در سال جاری ۹۰ درصد تسهیلات خود را به فعالان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی پرداخت کرده و تنها ۱۰ درصد در سایر بخش‌ها پرداختی داشته است.

فهیمی شاخص مصرف به منابع بانک‌های کشور را ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری و شکاف توسعه در کردستان با سایر مناطق این شاخص در بانک کشاورزی استان ۱۳۳ درصد است؛ به عبارتی در قبال ۱۰۰ واحد منابع مالی بانک ۱۳۳ واحد تسهیلات پرداخت شده است.

او یادآور شد: کل تسهیلات مانده این بانک در دست مردم ۲۸ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال بوده که رتبه اول در بین بانک‌های استان است.

بانک کشاورزی کردستان دارای ۳۹ شعبه و یک باجه بوده که این تعداد شامل ۱۶ شعبه اصلی، ۱۱ شعبه شهری و ۱۲ شعبه روستایی در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های استان شده است.

این بانک نسبت به سایر بانک‌ها از پراکندگی جغرافیایی بیشتری برخوردار بوده و دارای ۶۷ دستگاه خودپرداز، تعداد ۹ هزار و ۴۲۲ دستگاه پایانه فروش و پنج دستگاه ایستا بانک در سطح استان کردستان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.