نماینده ولی فقیه در لرستان:

حضور مردم لرستان درراهپیمایی ۲۲ بهمن بیانگر عزت نفس آنان است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:حضور گسترده مردم ولایی و انقلابی لرستان در جشن‌های دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن بیانگر استقلال و عزت نفس آنان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد  در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهرستان با اشاره به حضور حماسی مردم ولایتمدار لرستان در چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیان کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا، اما مردم با شکل جدیدی در انقلاب و حمایت از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه حضور پررنگ داشتند.

او اظهار داشت: آنچه که جشن‌های دهه فجر و انقلاب اسلامی را از دیگر کشور‌ها جدا می‌کند مردمی بودن این مراسم است و گروه‌های انقلابی و جوانان حزب الهی این مراسم را برگزار می‌کنند که این از مزیت‌ها و تفاوت‌های برگزاری جشن‌های دهه فجر است.

 امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در راهپیمای ۲۲ بهمن هر ساله مردم از عزت و استقلال خود حمایت می‌کنند، ادامه داد: شیوه جدید امسال برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن بیانگر برخورداری ملت ایران از استقلال و عزت است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به توانمندی‌های جوانان انقلابی در نحوه برگزاری جشن‌های دهه فجر تاکید کرد: باید به جوانان اعتماد کرد و امور را به آنان سپرد چراکه توانمندی برگزاری کار‌های زیادی را به بهترین نحو دارند.

او عنوان کرد: در برگزاری جشن‌های انقلاب بسیاری از دستگاه‌های اجرایی همراهی و تعامل خوبی داشتند، اما برخی موارد نیز که همراهی چندانی نداشتند باید شناسایی و علل و موارد بررسی شود و حتی در مسئله اقامه نماز نیز باید دستگاه‌های کم کار شناسایی شوند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: حضور گسترده مردم لرستان در دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۹ پیام آور مطالبی است و اگر افرادی از در راستای اجرای این پیام‌ها مرتکب انفعال و سستی شوند به هیچ نظام اسلامی از این سستی‌ها نخواهد گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: در هفته گذشته معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه وبودجه به لرستان سفر داشتند و اعلام شد که یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه سالانه استان برای طرح‌هایی که تاپایان امسال یا پایان فعالیت دولت تخصیص یافته است.

او گفت: جذب اعتبارات مذکور به گونه‌ای که بتواند طرح‌های نیمه تمام وتاثیرگذار استان را تاپایان سال و یا اتمام فعالیت دولت دوازدهم به پایان برساند جزو مطالبات مردم استان است.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: در راستایی اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن که مقررشده بیش از ۱۰ هزار مسکن در لرستان احداث شود و این موضوع جزو مطالبات مردم است و بدون وقفه پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام و المسلین شاهرخی افزود: اجرایی شدن ۲ هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی و سه هزار شغل برای فرزندان شهدا و جانبازان که در سفر رییس بنیادشهید تفاهم نامه امضا شد از مطالبات مردم استان و دستگاه‌های مرتبط باید اداره کل بنیاد شهید را کمک کنند.

او  با اشاره به تعطیل شدن برخی کارخانه‌های لرستان و یا نیمه کاره بیان کرد:مشکلات مالی و قضایی این واحد‌ها باید برطرف شود و تلاش‌های بیشتری در این راستا باید انجام شود و هنوز گشایی در بیکاری جوانان استان نشده است.

امام جمعه خرم آباد به موضوع تخصیص آب برای استان اشاره کردو گفت: مسئولان استان در این راستا پیگیری‌های زیادی داشتند، اما این پیگیری‌ها باید بدون وقفه ادامه یابد تا لرستان که جزو پنج استان پربارش کشور است نباید میزان زمین‌های آب کمتر از متوسط کشور باشد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.