رئیس پشتیبانی منطقه دو ارتش شیراز:

ارتش در ساخت تجهیزات نظامی به خودکفایی رسیده است

حسین مالکی ساخت موشک، هواپیما، انواع تانک‌ها و انواع کانال‌های فوق سنگین را مصداق ما توانستیم در ارتش عنوان کرد و گفت: به صراحت می‌توان اذعان کرد که امروز ارتش در ساخت تجهیزات نظامی به خودکفایی ۹۹.۹ درصدی رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ حسین مالکی به تشریح روند جنگ در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و با اینکه ایران در طول تاریخ آغازگر هیچ جنگی نبوده است، گفت: در جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق، آغازگر جنگ بود.

او ادامه داد: عراق توسط استکبار جهانی در دوران دفاع مقدس حمایت می‌شد و ما در جنگی نابرابر با اعتقاد به خدا و با تکیه بر نیرو‌های انسانی مخلص در مقابل این جنگ دفاع کردیم.

رئیس پشتیبانی منطقه دو ارتش شیراز با بیان اینکه در ابتدای جنگ با توجه به درگیری در قسمت‌های جنوبی، دفاع از مرز‌های جنوب توسط نیرو‌های ارتش به ویژه تفنگداران دریایی آغاز شد، خاطرنشان کرد: این نیرو‌ها از نیرو‌های شاخص و اصلی در ارتش محسوب می‌شوند که در دوران دفاع مقدس و در قسمت جنوب کشور با رشادت، ایثار و از خودگذشتگی کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشتند.

مالکی با اشاره به جانباز شدن تعدادی از تفنگداران دریایی از جمله امیر کهتری معروف به بهمن شیراز در مرز‌های جنوبی، تصریح کرد: ارتش در دوران دفاع مقدس علاوه بر دفاع زمینی و دریایی در بحث دفاع هوایی هم با اقتدار و علی‌رغم پیش بینی دشمن عملکرد موفقی داشت.

او اضافه کرد: ارتش در کنار نیرو‌های بسیج و سپاه، نیرو‌های مردمی، ژاندارمی سابق تحت رهبری امام عزیز و با همدلی و وحدت کارنامه خوبی در دفاع از مرز‌ها کسب کرد.

رئیس پشتیبانی منطقه دو ارتش شیراز با بیان این نکته که فرمان حضرت امام (ره) فصل الخطاب برای نیرو‌های مسلح بود، گفت: ایشان از ارتش حمایت می‌کردند و ارتش هم توانست برخلاف پیش بینی دشمن در همان روز‌های نخست جنگ با تجهیزاتی که داشت به خوبی چه در کردستان و چه در موقعیت‌هایی که امام (ره) دستور می‌داد، مقابله کند.

این مقام مسئول افزود: از بدو انقلاب تاکنون ارتش با فرمان امام و پس از رحلت ایشان هم با فرمان امام خامنه‌ای در صحنه‌های مختلف وارد عمل شد و اکنون دستاورد‌های این نهاد گویای این مدعاست.

او، ساخت موشک، هواپیما، انواع تانک‌ها، انواع کانال‌های فوق سنگین و ... را مصداق ما توانستیم در ارتش عنوان کرد و گفت: به صراحت می‌توان اذعان کرد که امروز ارتش در ساخت تجهیزات نظامی به خودکفایی ۹۹.۹ درصدی رسیده است.

رئیس پشتیبانی منطقه دو ارتش شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ساختار ارتش پس از پیروزی انقلاب همان ساختار قبلی بود و حضرت امام هم فرمود ارتش باید بماند و با همین ساختار و با همین انضباط و با همین سلسله مراتب که اکنون وجود دارد، ادامه دهد و اکنون هم همه فرماندهان ولایی و پیرو خط امام (ره) هستند.

مالکی، ادامه داد: در دهه فجر امسال با توجه به حاکمیت بیماری کرونا، اما برنامه‌ها را در بستر فضای مجازی و با رعایت و اصول بهداشتی از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن همانند سال‌های قبل برگزار کردیم.

او با اشاره به سخن کلیدی و معروف حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه «ارتش فدای ملت است»، گفت: ارتش از ابتدای انقلاب تاکنون همواره با حضور در صحنه‌های مختلف این مهم را ثابت کرده است.

رئیس پشتیبانی منطقه دو ارتش شیراز همچنین خاطرنشان کرد: ارتش در بحث مسائل اقتصادی هیج ورودی پیدا نکرده و تنها مسئله اولویت‌دار آن دفاع، حفاظت و حراست از تمامیت ارضی کشور است و معتقدیم که برای امور و شرایط عادی، خود دولتمردان کشور باید ورود کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار