۱۱ هزار قلیان در مشهد معدوم شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از معدوم سازی ۱۱ هزار قلیان و ۷۵۰ کیلوگرم تنباکو در مشهد خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط وکار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۱ هزار قلیان و ۷۵۰ کیلوگرم تنباکوی غیر مجاز در  مشهد  جمع آوری و معدوم شد.
 
او افزود: این تعداد قلیان در راستای اجرای طرح کاهش سطح دسترسی به مواد دخانی، پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی به وسیله کارشناسان بهداشت محیط جمع آوری شده است.

مدیر سلامت محیط وکار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اقلام و مواد غیر مجاز جمع آوری شده با حضور نمایندگانی از دادستانی، نیروی انتظامی، شهرداری، صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل سایت دفن زباله شهرداری واقع در جاده میامی معدوم ودفن شد.
 

بیشتر بخوانید


 حسنی بیان کرد: طرح جمع آوری قلیان از سال ۹۵ اجرا شده است و تا کنون بالغ بر هزار مکان عرضه قلیان جمع آوری شده و یا تغییر رسته داده اند به صورتی که در حال حاضر هیچ گونه مکان مجازی که امکان عرضه قلیان داشته باشد در مشهد وجود ندارد.

او تصریح کرد: تیم‌های بازرسی سلامت محیط و کار در صورت کشف اماکن زیرزمینی ارائه دهنده قلیان، با کسب مجوز از دادگستری و با همکاری نیروی انتظامی اقدام به پلمب و جمع آوری قلیان‌ها می کنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.