پذیرش دانش آموزان هنرستان کشاورزی یاسوج به دانشگاه

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: از ۲۲ فارغ التحصیل هنرستان کشاورزی یاسوج ۱۴ نفر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ایوب رضایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین تجلیل از نخستین راه یافتگان هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج به دانشگاه‌ها گفت: پس از ۱۵ سال تعطیلی، هنرستان کشاورزی فعالیت خود را در دو رشته ماهیان سردابی و گیاهان دارویی از سال تحصیلی ۹۶ آغاز کرد.
 
ایوب رضایی با بیان اینکه گرایش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان هم اکنون ۲۴ درصد و حدود ۱۱ درصد کمتر از میانگین کشوری است افزود: این امر مستلزم ترغیب دانش آموزان به این رشته‌ها است.
 
او بیان کرد: از دو هزار گونه گیاهی بیش از ۷۰۰ گونه در کهگیلویه و بویراحمد می‌روید و این مهم ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه رشته‌های گیاهان دارویی است.
 
کشاورز رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: از ۲۲ فارغ التحصیل این هنرستان ۱۴ نفر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شدند.
 
ولی موسوی مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج هم گفت: هم اکنون ۱۰۰ هنرآموز در دو رشته گیاهان دارویی و شیلات در این هنرستان مشغول تحصیل هستند.
 
حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان هم گفت: رشد و بالندگی ایران اسلامی در جهان مرهون برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی، دفاعی، امنیتی و نظامی است.
 
حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک افزود: برپایی جشن فارغ التحصیلان راه یافته به دانشگاه اقدامی ارزشمند و الگویی برای تشویق و ترغیب دانش آموزان است.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.