آغاز فصل جدید تحقیقات رسمی جورجیا علیه ترامپ

دادستان‌های ایالت جورجیا تحقیقات رسمی علیه اقدامات ترامپ برای تغییر در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را در فازی جدید آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان‌های شهرستان فولتون، بزرگترین بخش ایالت جورجیا پس از دستور وزارت خارجه این ایالت برای آغاز تحقیقات درباره تلاش ترامپ برای لغو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، این امر را بصورت جدی‌تر کلید زدند.

براین اساس، دادستان‌های ایالت جورجیا، از جمله فانی ویلیس دادستان فولتون، از مسئولان دولتی این ایالت همچون برَد رافنزپرگر وزیر خارجه جورجیا و برایان کِمپ فرماندار این ایالت، درخواست کردند تا اطلاعات و اسناد مربوط به تلاش رئیس جمهور سابق برای تغییر و لغو نتیجه انتخابات را ارائه کنند.

آن‌ها همچنین موظفند اطلاعات موجود درباره تماس تلفنی ترامپ با رافنزپرگر که در روز دوم ژانویه صورت گرفته بود را ارائه کنند.

دادستان فولتون طی نامه‌ای به تشریح مفاد این تحقیقات پرداخته و نوشته است؛ تحقیقات شامل نقض احتمالی قوانین ایالت جورجیا در رابطه با ممنوعیت تقاضای تقلب انتخاباتی، اظهارات نادرست درباره ایالت و نهاد‌های دولتی محلی، توطئه‌چینی، اخاذی، نقض سوگند و هرگونه دخالت در خشونت یا تهدید مرتبط با مدیریت انتخابات می‌شود.

چندی پیش، برخی رسانه‌های آمریکایی از آغاز تحقیقات ایالت جورجیا همزمان با اجرایی شدن طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مجلس سنا، خبر دادند و حال با تصویب طرح استیضاح وی و تشکیل جلسات سنا در این راستا، ایالت جورجیا دست به کار شده است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: ترامپ ، ایالت جورجیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار