بایدن: توسل به زور آخرین گزینه است، اما در صورت لزوم در به کاربردن قوه قهریه تعلل نمی‌کنم

رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی در پنتاگون به تهدید‌های موجود علیه کشورش اشاره کرد و گفت: بر این امر معتقدم که توسل به زور آخرین گزینه است، اما در صورت لزوم در به کاربردن قوه قهریه تعلل نمی‌کنم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا طی اظهاراتی که در نخستین حضور خود در وزارت دفاع این کشور داشت ضمن قدردانی از نیرو‌های نظامی و دفاعی آمریکا گفت: من قصد ندارم هیچگاه اقداماتی را که ارتش آمریکا انجام می‌دهد را سیاسی کنم.

وی ادامه داد: من هرگز به شما (نیروهای مسلح و نظامیان آمریکا) بی‌احترامی نمی‌کنم.

بایدن با اشاره به مسائل و بحران‌هایی که در حال حاضر بر جهان حاکم است، گفت: نهایت تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ‌ها و مبارزه با تروریسم از طریق رایزنی با وزیر دفاع و سران کشور‌های جهان به کار می‌بندم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به تهدید‌های موجود علیه این کشور، تاکید کرد: با وجود اینکه اعتقاد دارم، توسل به زور باید آخرین گزینه باشد، اما در صورت لزوم هرگز در به کار بردن قوه قهریه تعلل نمی‌کنم.

وی در ادامه به موضوع چین و سیاست آمریکا در قبال این کشور اشاره کرد و گفت: باید با چالش‌هایی که چین برای ما بوجود می‌آورد مقابله کنیم و از این رو بر تشکیل کارگروه ویژه در پنتاگون برای ارزیابی سیاست‌ها در قبال چین و مقابله با آن تاکید می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بایدن ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار