مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان:

بیش از سه هزار قرارداد در شهرک های صنعتی استان منعقد شده است

راشکی گفت:تاکنون بیش از سه هزار قرارداد در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده که قریب به هزارو ۳۰۰ قرارداد به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا راشکی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحابه رسانه گفت: تاکنون بیش از سه هزار قرارداد در شهرک های صنعتی استان منعقد شده که قریب به هزارو ۳۰۰ قرارداد به بهره‌برداری رسیده و هزار و ۱۰۰ واحد فعال نیز وجود دارد.

راشکی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان همواره با سرلوحه قرار دادن کیفیت خدمات، بکارگیری نیروی انسانی کارآمد و بهره گیری از مشاوران متخصص در راستای توسعه متوازن صنعتی و رسیدگی بیشتر به مناطق محروم استان به ایجاد و ساخت زیربنا‌ها با رعایت ضوابط زیست محیطی پرداخته است.

او ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی این استان به لحاظ زیرساخت آب و برق مشکل وجود دارد که امیدواریم امسال با توجه به حجم بالای قرارداد‌ها این مشکل برطرف شود.

او گفت: هم‌اینک ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزارو ۴۲۷ هکتار و برخوردار از امکانات زیربنایی و مناسب در استان فعال هستند و تحویل زمین نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون بیش از سه هزار قرارداد در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده که قریب به هزارو ۳۰۰ قرارداد به بهره‌برداری رسیده و یکهزار و ۱۰۰ واحد فعال نیز وجود دارد.

او  بیان کرد: سعی شده با توجه به شرایط اقتصادی کشور از تعطیلی واحد‌ها جلوگیری شود و امسال حدود ۱۹ واحد به چرخه تولید بازگشتند.

راشکی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنار ایجاد امکانات زیربنایی و بسترسازی برای صنعتگران استان به منظور کم کردن مشکلات آنان و انتقال واحد‌های آلاینده به محدوده غیرمسکونی شهر‌ها از سال ۷۷ ساخت واحد‌های کارگاهی در شهرک صنعتی استان را آغاز کرده و هم‌اینک ۱۴ مجتمع و ۳۲۹ واحد کارگاهی در شهرک‌های صنعتی این استان دایر هستند.

او  گفت: این شرکت در کنار ایجاد امکانات زیربنایی به منظور حمایت از صنعتگران در تمامی مراحل کاری اقدام به راه اندازی کلینیک کسب و کار کرده و این کلینیک‌ها بر پایه عارضه یابی واحد‌های تولیدی و تهیه و تدوین برنامه پروژه بهبود جهت رفع مشکلات واحد‌ها توسط مشاوران خبره راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: محل استقرار مشاوران صنعتی کلینیک در ۲ مرکز خدمات کسب و کار شهرک صنعتی زاهدان - میرجاوه و کنارک است.

او  اظهارداشت: در سالجاری اعتبارات حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کم شده، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افزایش منابع خوبی انجام شد و شهرک سازی نیز ۲۰ درصد افزایش داشته است.

راشکی گفت: کمک‌های فنی و اعتباری و تسهیلات ارزان قیمت با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان و بانک‌های عامل انجام می‌شود که اگر این نگاه به استان ادامه دار باشد و در سال‌های آینده نیز یکسری تسهیلات ارزان قیمت دیگر پرداخت شود قطعا باعث پیشرفت استان بویژه در حوزه مکران و جنوب خواهد شد.

او  افزود: چهار ناحیه صنعتی تفتان، بمپور، قصرقند و سرباز نیز در دستور کار قرار دارند تا در کوتاه‌ترین زمان به نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان اضافه شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان از دهه ۶۰ به دلیل ضرایب امنیتی در محدوده کانون‌های جمعیتی قرار دارد و با گذر زمان شهرک‌ها در محدوده شهر‌ها جای گذاری شدند که برنامه ریزی شده برخی صنایع با آلایندگی کمتر در این مناطق و برخی دیگر در نواحی دورتر جانمایی شوند.

او  گفت: در حوزه گازرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان کار‌های خوبی صورت گرفته و چندین شهرک هدف‌گذاری شده و شهرک صنعتی زاهدان - میرجاوه و شهرک کارگاهی تا آخر امسال دارای انشعاب گاز می‌شوند.

راشکی افزود: گازرسانی به رامشار و خاش نیز در مرحله اجرای قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.