پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان/

زمان برگزاری اختتامیه جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب مشخص شد

مراسم اختتامیه جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، در هفته سوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی‌های فرهنگی وزارت ارشاد، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب گفت: مراسم اختتامیه جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب در هفته سوم اسفندماه سال جاری، در فضای مجازی برگزار می شود. داوری اولیه آثار رسیده به این رویداد فرهنگی آغاز شده است و بیش از هزار و ۷۰۰ روستا از ۳۰ استان کشور در این جشنواره شرکت کرده اند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: از میان روستا‌های شرکت کننده در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، ۱۰ روستا برگزیده می‌شوند. به دلیل استقبال روستا‌ها از این رویداد ادبی طبق مصوبه شورای برنامه ریزی، ۱۵ روستا شایسته تقدیر شناخته می‌شوند. با توجه به شرایط موجود میزان مشارکت روستا‌ها در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب به میزان بسیار خوبی افزایش یافته است. امسال نزدیک به دو هزار روستا در این رویداد فرهنگی شرکت کرده اند؛ درحالی که سال گذشته این تعداد به نزدیک به هزار و ۴۰۰ روستا می‌رسید.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت ارشاد ادامه داد: با توجه به میزان مشارکت در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب می‌توان گفت، کتاب با وجود شرایط و تنگنا‌های سال جاری جایگاهش را میان مردم دارد. کتاب این ویژگی را در درونش دارد که توانسته جایگاه خود را میان مردم حفظ کند.

حیدری درباره جشنواره مروجان کتابخوانی هم بیان کرد: در جشنواره مروجان کتابخوانی بیش از ۹۱۰ اثر از افراد، گروه‌ها و نهاد‌های مختلف دریافت شد. اختتامیه این جشنواره ادبی هفته اول اسفندماه در فضای مجازی و از طریق اسکای روم برگزار می‌شود. میزان استقبال از جشنواره مروجان کتابخوانی در سال جاری بیشتر از سال قبل بود.

وی اظهار کرد: مردم در شرایط کرونایی رعایت کردند و فعالیت‌های ترویج کتابخوانی را در فضای مجازی انجام دادند. این مسئله نکته مهمی است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از آنجا که تمام کار‌های برگزاری جشنواره مروجان کتابخوانی در فضای مجازی برگزار شد و به دلیل اهمیت زیاد بهداشت مردم، مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار