سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

بررسی طرح مالیات بر خودرو‌های لوکس و خانه‌های گران‌قیمت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر خودرو‌های لوکس و خانه‌های گران‌قیمت که می‌تواند به وضعیت معیشتی مردم کمک کند.

مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: طرح مالیات برخانه‌های خالی مصوب شد تا بخشی از خانه‌هایی که با نگاه‌های سرمایه‌ای نگهداری می‌شوند در بازار عرضه شوند.

او افزود: با اینکه طرح مالیات برخانه‌های خالی به‌صورت رسمی اجرا نشده است، اما تأثیرگذار بوده و طبق گزارش مرکز آمار، بخشی از خانه‌ها عرضه شده و بازار مسکن آرامش نسبی پیدا کرده است و پس از آغاز رسمی شاهد اثرگذاری اصلی خواهیم بود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های مالیاتی دیگری نیز در نظر داریم، مانند طرح مالیات بر خودرو‌های لوکس و خانه‌های گران‌قیمت که می‌تواند به وضعیت معیشتی مردم کمک کند، به علت اینکه این‌ها منابع درآمد بودجه را تامین می‌کنند و ما با کسری بودجه کمتری مواجه می‌شویم.

طغیانی با اشاره به شرایط بازار خودرو، بیان کرد: بازار خودرو وضعیت پیچیده‌ای دارد که اعضای کمیسیون صنایع، طرح ساماندهی این بازار را بررسی می‌کنند و اساسا فرم عرضه و مدیریت فروش و خرید خودرو کاملا تغییر می‌کند و با این طرح قدم بزرگی برداشته می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به نوسانات شدید قیمت‌ها در ماه‌های‌اخیر طرح تأمین کالا‌های اساسی در مجلس مصوب شد و با طرح ستاد ملی‌کرونا برای تامین کالا‌های اساسی که قصد کمک به خانواده‌ها را دارند با این طرح تجمیع و در ماه‌های آینده اجرا می‌شود.

او ادامه داد: درمسیر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در مجلس یازدهم یکی از کار‌های مهمی که انجام شد بحث اصلاح ساختار بودجه بود که اگر بودجه با کسری بسته شود عملا راه برای دولت باز می‌شود برای انتشار اوراق، تامین مالی از مسیر استخراج و تحمیل تورم بر مردم که توان مالی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.