کلینیک تخصصی مشاوره در دانشگاه رازی

کلینیک تخصصی مشاوره و مرکز شتابدهی دانشگاه رازی کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدابراهیم اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه‌ها دوره‌های تکاملی متعددی را پشت سر گذاشته‌اند، گفت : امروزه فعالیت‌های دانشگاه‌ها از مرحله در اختیار قرار دادن علم و تربیت کارشناس فراتر رفته است.

او گفت : در حال حاضر دانشگاه‌ها به عنوان یک نهاد علمی در مسیر تعامل با مردم و شناخت مشکلات آن‌ها گام برداشته‌اند تا بتواند با شناسایی، پذیرش و پردازش مشکلات جامعه خروجی و راهکاری برای آن ارائه دهند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: این فرآیند اکنون در دانشکده‌های مختلف دانشگاه رازی هم با جدیت پیگیری شده و تلاش می‌شود از ظرفیت دانشگاه برای حل مشکلات مردم استفاده شود.

اعلمی آل آقا ادامه داد: به دنبال آن هستیم با استفاده از توان ۵۰۰ عضو هیات علمی که در دانشگاه رازی داریم تحولی در سطح جامعه ایجاد و از آثار و برکات علم برای کمک به حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

او سپس به شرایط خاصی که بیماری کرونا بری دانشگاه‌ها ایجاد کرده هم اشاره کرد و افزود: این شرایط مانع فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه نشده و هر روز تحولی جدید را در سطح دانشگاه رازی شاهد هستیم.

تولید علم و عالم نقش و کارکرد اصلی دانشگاه است

سهراب دل انگیزان رئیس دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی دانشگاه رازی کرمانشاه هم با بیان اینکه تولید علم و عالم نقش و کارکرد اصلی دانشگاه است، گفت: دانشگاه در کنار این کارکرد وظایف دیگری هم دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تعامل بیشتر با مردم و جامعه اشاره کرد.

او ادامه داد: امروزه دانشگاه نمی‌تواند عملکرد جزیره‌ای داشته باشد، بلکه باید در درون جامعه قرار بگیرد و مسئولیت اجتماعی خود را برای حل مشکلات جامعه ایفا کند.

 دل انگیزان افزود: اهمیت این کارکرد برای دانشگاه‌های محلی بسیار پررنگ‌تر است.

او به افتتاح دو مرکز کلینیک مشاوره و همچنین مرکز شتابدهی دانشکده علوم اجتماعی اشاره کرد و گفت: این دو مرکز با هدف ایجاد درگاه ارتباطی بین دانشگاه و جامعه ایجاد شده و به افزایش تعامل بین این دو بخش کمک می‌کند.

کلینیک تخصصی مشاوره دانشگاه رازی، در رشته‌های روانشناسی خانواده، اقتصاد، سرمایه گذاری، اقتصاد خانواده، اقتصاد کسب و کار، بورس، مالیات حسابداری، مدیریت کارآفرینی و کسب و کار، بازاریابی و تبلیغات و... به ارائه خدمات تخصصی و مشاوره کلینیکی و بالینی می‌پردازد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.