آغاز طرح مداخلات تغذیه‌ای برای دانش‌آموزان

اجرای مداخلات ورزشی و تغذیه‌ای برای دانش‌آموزان دارای مشکل چاقی و لاغری در مدارس چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهنام اسماعیلی رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام نتایج طرح کوچ برای دانش‌آموزان در حال تحصیل در مدارس روزانه گفت: اجرای مداخلات ورزشی و تغذیه‌ای برای دانش‌آموزان دارای مشکل چاقی و لاغری در مدارس استان آغاز شد.

او با اشاره به اینکه شاخص توده بدنی BMI) ۱۸۲) هزار دانش‌آموز استان که در مدارس روزانه در حال تحصیل هستند، مورد ارزیابی قرار گرفت افزود: در این طرح شاخص توده بدنی دانش‌آموزان در سامانه سناد مشخص شد.


بیشتر بخوانید


اسماعیلی اضافه کرد: در راستای اجرای مداخلات در این طرح دانش‌آموزانی که دارای اضافه وزن و یا لاغری بودند شناسایی شدند تا با همکاری مراقبان سلامت مدارس و معلمان تربیت‌بدنی مداخلات تغذیه‌ای و ورزشی برای آن‌ها انجام شود.

او ادامه داد: این دانش‌آموزان به مراکز جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان ارجاع داده شدند تا مداخلات تغذیه‌ای تحصصی برای آن‌ها انجام شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ۷۱.۲ درصد دانش‌آموزان استان دارای وزن عادی بوده اند گفت: براساس این ارزیابی ۲۰ درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی اند که از این میزان ۱۶ درصد درگیر اضافه وزن و چهار درصد درگیر چاقی هستند.

او افزود: به منظور ارائه خدمات مشاوره تغذیه و ورزش در مدارس استان کارگروه تغذیه سالم تشکیل شده است و ۱۲۵ مراقب سلامت فعال در مدارس به همراه مربیان تربیت بدنی در حال ارائه مشاوره به دانش‌آموزان با مشکل اضافه و وزن و لاغری هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار