توسعه علم و فناوری زمینه ساز توسعه کشور

توسعه و پیشرفت پایدار کشور در گرو توسعه مراکز آموزش عالی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،جعفر واثقی مدیرعامل موسسه مشارکت‌های مردمی توسعه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در آیین افتتاح فاز اول سالن تربیت بدنی و سالن کشتی این دانشگاه در دهه مبارک فجر، گفت:توسعه و پیشرفت پایدار کشور در گرو توسعه مراکز آموزش عالی بوده و خیرین و حامیان علم و فناوری با درک عمیق این نیاز در کنار همه خدمات نیکوکارانه، توسعه دانشگاه‌ها و مراکز علمی را وجهه همت خود قرار داده اند.

او افزود:اگر کشورمان در صنعت سدسازی، سیلوسازی، ساخت موشک، زیردریایی داروسازی موفق بوده و امروز هم در میان معدود کشور‌های دست یافته به فناوری تولید واکسن کرونا قرار داشته و به آن افتخار می‌کنیم.

واثقی گفت:اگر امروز به دانشمندانی چون فخری‌زاده‌ها، احمدی‌روشن ها، علی‌محمدی‌ها و ده‌ها دانشمند برجسته ملی می‌بالیم، این‌ها از همین دانشگاه‌ها تربیت شده و خود منشا تربیت هزاران دانشمند نخبه در کشور بوده‌اند.

او افزود: اگربخواهیم مملکتمان توسعه پیدا کند مستلزم آن است که در زمینه علم، تکنولوژی و فناوری بومی و ایرانی به توسعه و پیشرفت لازم دست یابیم.

عضو شورای شهر بابل گفت:مجتمع ورزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی با مساحت حدود ۲ هزار مترمربع است که در فاز اول این مجتمع به مساحت حدود ۷۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید و فاز دوم آن نیز با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: اقدامات و حمایت‌های خیرین نیک اندیشی از جمله دکتر حسین‌زاده و مشارکت موثر و مستمر صندوق توسعه عصرشمال تاثیر بسزایی در دستیابی به اهداف عالیه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی داشته است.

مدیرعامل موسسه مشارکت‌های مردمی توسعه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت:از خیرین نیک اندیش دعوت می‌کنم تا با ادامه دادن راه این نیک مردان خیراندیش در مسیر جهاد علمی و رفع نیاز به فضای فیزیکی و تجهیزاتی این دانشگاه که به عنوان نگینی درخشان در حوزه علوم مهندسی در شمال کشور است، گام بردارند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.