سرمربی تیم ملی بسکتبال:

نیازمند برگزاری بازی‌های تدارکاتی، در سطح المپیک هستیم

شاهین طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان درباره شرایط اردوی تیم ملی توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهران شاهین ‌طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان درباره اردوی تیم ملی بیان کرد: ما روی تیم‌های عربستان و قطر حساس شده‌ایم و در بازی مقابل این تیم‌ها خارج از ایران همیشه مشکل داریم. این در حالی است که با نصف بازیکنان تیم ملی می‌توانیم آن‌ها را در خاک خودمان شکست بدهیم. قطر تیم بهتری نسبت به پنجره قبلی شده است و چند بازیکن خارجی به ترکیب این تیم اضافه شده اند. انگیزه بازیکنان ما  بسیار متفاوت است. بازیکنان با تجربه‌ای به ما اضافه شده‌اند که می‌توانند در سختی‌ها، تیم را  خوب پیش ببرند.

او ادامه داد: ما در گروه خود تیم صدرنشین هستیم و به المپیک توکیو هم  صعود کرده‌ایم. ایجاد انگیزه در بازیکنان برای مقابله با تیم‌هایی مثل عربستان و قطر بسیار سخت است. متاسفانه در پنجره قبلی اتفاقاتی افتادند که شکست ما را رقم زدند. در مسابقات پیش رو باید متحد باشیم. بازیکنان باید از نظر فنی تمرکز داشته باشند تا  نتیجه بگیریم.

شاهین طبع عنوان کرد:  تیم ملی به بازیکنان متمرکز و آماده نیاز دارد. معیار ما برای دعوت بازیکنان به تیم ملی آمادگی آن ها است و مطالبی که در مورد برخی از  بازیکنان عنوان می‌شوند، صحیح نیستند. ما باید بدون حاشیه پیش برویم و رسانه‌ها و فدراسیون باید طوری از ما حمایت کنند که نتیجه بگیریم؛ نه این که مقابل ما باشند و کارشان ضربه زدن باشد. ارسلان کاظمی در این فصل بسیار خوب و جدی بازی کرده است. بازیکنان آماده در لیگ زیاد داریم و در برخی پست‌ها ترافیک وجود دارد، اما ظرفیت اردوی تیم ملی محدود است و نمی‌توان همه  بازیکنان را به اردو دعوت کرد.

او در مورد همگروهی ایران با آمریکا و فرانسه در المپیک اظهار کرد: برای رویارویی با آمریکا و فرانسه باید از همه ظرفیت‌های بسکتبال ایران استفاده کنیم. بازیکنان باید از لحاظ فیزیکی در برخی پست‌ها تقویت شوند و بازی‌های دوستانه هم سطح و اندازه المپیک داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار