برکات طرحی که مزین به نام حاج قاسم است/ بسیجیان یزدی پای کار سلامت مردم

مسئول کمیته پایش و ارزشیابی اندیشگاه سلامت یزد از سرشماری ۴۳ درصد خانوار‌های استان در طرح محله محور شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت و مسئول کمیته پایش و ارزشیابی اندیشگاه سلامت یزد در نشست اندیشگاه سلامت استان، گزارش پیشرفت طرح در چهار حیطه استقرار، مراقبت، نظارت و حمایت را ارائه کرد.

او از معرفی ۶۹ درصد سرخوشه‌ها در استان خبر داد و افزود: تیم‌های یاد شده ۴۳ درصد خانوار‌های استان را تاکنون سرشماری کرده‌اند و علاوه بر این تعداد ۱۲ هزار و ۱۶۷ رهگیری از سوی تیم‌های رهگیری (۶.۵ نفر به ازای هر نفر بیمار شناسایی شده) انجام شده است که در این بین برای ۸ هزار و ۳۰۳ نفر از آنان (۶۸ درصد) تست سریع انجام شده که تعداد ۵۵۶ مورد (۷.۶ درصد) مثبت بوده است.

شریفی ادامه داد: همچنین تعداد سه هزار و ۶۲۶ مراقبت در منزل و ۴۷ هزار و ۴۷۴ بازدید از سوی تیم‌های نظارتی انجام شده است.

محمد رستگاری فرماندار یزد نیز اعلام کرد: اطلاع رسانی مداوم و منظم از سخنگوی دانشگاه از طریق رسانه‌ها انجام شود.

او بر معرفی نماینده نواحی مقاومت بسیج شهرستان برای تسهیل در انجام امور از سوی سپاه الغدیر نیز تاکید کرد و ضمن تشکر از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بابت انجام مصوبات جلسات قبل (تهیه کتابچه، کاور و سایر موراد)، آمادگی این سازمان را برای انجام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در سطح شهر و محلات خواستار شد.

رستگاری اظهار داشت: برگزاری جلسه اندیشگاه سلامت به میزبانی شورای شهر یزد می‌تواند هماهنگی‌های بیشتر درون و بین بخشی برای اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح شهرستان را فراهم سازد.

خانه‌های مسافر غیر مجاز  و غیر بهداشتی مکانی برای انتشار بیماری کرونا

الهه جورابی نماینده شورای شهر یزد در این نشست نیز جمع آوری غیر بهداشتی پسماند در سطح شهر یزد از سوی افراد غیر مسئول را یکی از مشکلات بهداشتی نام برد.

او ضمن تأکید بر پیگیری مصوبات نشست از سوی اندیشگاه، خواستار ارجاع موضوع جمع آوری غیربهداشتی پسماندها از سوی افراد غیرمسئول به کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت شد و ضمن تقدیر از مجریان طرح شهید سلیمانی، افزود: خانه‌های مسافر غیر مجاز در دل محلات با وضعیت بهداشتی پایین می‌تواند برای انتشار بیماری خطرناک باشد.

سرهنگ زارع کمالی جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان هم اطلاع رسانی در اجرای طرح را مهم خواند و گفت: در شهرستان مهریز به عنوان یک تجربه، اطلاع رسانی با همکاری مخابرات (تلفن گویا) و در شهرستان یزد استفاده از اپلیکیشن برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است که این دو تجربه می‌تواند در سایر شهرستان‌ها نیز انجام شود.

به گفته وی، اجرای طرح در ناحیه روح الله به دلیل وسعت و شرایط فرهنگی با سرعت پایین‌تری در حال اجرا است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار