نوبخت مطرح کرد:

ایران جزو ۱۸ کشور برتر جهان/ توسعه‌یافتگی را نباید با قیمت گوشت و مرغ سنجید

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با تمام مشکلات اقتصادی که داریم، یکی از ۱۸ کشور بزرگ و برتر جهان هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با حضور در برنامه نگاه یک درباره مهم‌ترین اقدامات و دستاورد‌های دولت دوازدهم در حوزه‌های مختلف و همچنین آخرین تصمیمات دولت در زمینه بهبود معیشت مردم توضیح داد.

او گفت: اتفاقی که در ایران رخ داد و انقلابی که به وجود آمد، از جنس کودتا نبود بلکه این اتفاق خواست مردم بود. سوال این است که آیا آرمان حفظ استقلالی که برای آن انقلاب شد، توانسته به همراه خود رفاه را هم برای مردم داشته باشد؟ با تمام مشکلات اقتصادی که داریم باید قبول کنیم که ما یکی از ۱۸ کشور بزرگ و برتر جهان هستیم.

نوبخت ادامه داد: برای ارزیابی اینکه آیا رشد کرده ایم یا نه، نیاز به شاخص و معیار داریم. اگر رفاه به معنای امکانات در دسترس باشد، نسبت به گذشته خیلی پیشرفت داشتیم؛ اکنون می‌توان گفت حتی یک روستا هم بدون برق نیست. برای مقایسه کشورها، هدفی به عنوان توسعه یافتگی وجود دارد که بعد از جنگ جهانی دوم مطرح شد و با رشد اقتصادی که بعد از قرن ۱۸ مطرح شد متفاوت است.

توسعه یافتگی با قیمت گوشت و مرغ سنجیده نمی شود/ کشور ما روبه بهبود است

او تصریح کرد: بسیاری از کشور‌های توسعه یافته حتی آلمان و فرانسه نیز نرخ بالای بیکاری دارند، قصد توجیه ندارم، اما باید بپذیریم که کشوری که طی ۴۰ سال همواره درگیر جنگ و ترور بوده، نمی‌تواند خالی از اشکال باشد. شاخص توسعه انسانی که سازمان ملل منتشر می‌کند نشان می‌دهد که وضع ما طی این سال‌ها همواره رو به بهبود بوده است که این را نباید با قیمت مرغ و گوشت مقایسه کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: شاخص توسعه انسانی شامل رشد اقتصادی، سرانه اقتصادی و وضع بهداشت که شامل امید به زندگی و وضعیت تولد است، می‌شود و همواره در کشور ما رو به بهبود بوده است.


بیشتر بخوانید


سرمایه گذاری‌ها ناکافی است

او در ادامه گفت: قدرت درآمدی دولت کاهش پیدا کرده و بخش خصوصی باید سرمایه گذاری کند. برای سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز ملاحظاتی وجود دارد که اکنون امکانات خیلی فراهم نیست. تلاش می‌کنیم از هرجا که هست بزنیم، اما طرح‌های عمرانی مان را رها نکنیم. طبق آخرین گزارش، بالغ بر ۶۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی سرمایه گذاری کردیم علت اینکه رشد این سرمایه گذاری حدود ۵.۴ درصد بوده، همین است که دولت بخش عمرانی را رها نکرده است. با همه این‌ها سرمایه گذاری ما ناکافی است.

نوبخت اظهار کرد: با وجود این همه نقدینگی که آن را یک نقطه منفی می‌دانیم، همچنان سرمایه‌گذاری‌ها کافی نیست. اگر قرار است دولت را ارزیابی کنیم، باید دوره کلی را برای دولت در نظر بگیریم. در دوره سال ۹۲ تا نیمه سال ۹۷، نرخ ارز را زیر ۴ هزار تومان تثبیت کردیم. اگر منصفانه نگاه کنیم دولت توانست در این دوره اول، این موفقیت را کسب کند.

او افزود: همین مردان و مدیران امروز، مردان و مدیران آن روز بودند. آیا غیر از این است که رشد اقتصادی منفی را به رشد اقتصادی مثبت و حتی در یک بازه زمانی به رشد اقتصادی دو رقمی تبدیل کردیم؟ به محض اینکه خروج آمریکا از برجام اعلام شد، یک تقاضای صوری برای تبدیل ریال به دلار انجام شد و عواقبی به وجود آمد.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: ما بعد از این اتفاقات برای جدا کردن زندگی مردم از این مشکلات، ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را مطرح کردیم. اکنون با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی شرایط قیمت‌ها این طور است و اگر قرار باشد این ارز نباشد، تصور کنید که چه اتفاقی می‌افتد؟

او بیان کرد: کسری بودجه به دلیل این است که درآمد مان کم است. ام الفساد این نیست که چقدر مدیریت و چقدر تحریم موثر است. مدیریت، همان مدیریت است و ما باید بپذیریم که بخش از این مشکلات به دلیل مسائل تحریم به وجود آمده است. اگر قرار است به دولت نمره‌ای داده شود، باید به تمام هشت سال آن نمره داده شود و میانگین بگیرید.

برای استقراض نکردن از بانک مرکزی در تلاش هستیم

نوبخت گفت: جهت گیری دولت این است که کارمند و بازنشسته را درک می‌کند و تلاش می‌کند که به نحوی، مشکلات آن‌ها را جبران کند. برای آن دسته از افرادی که وابسته به دولت نیستند نیز تلاش کردیم تا حداقل مشکلات اقتصادی روی کالا‌های اساسی تأثیر خاصی نگذارد به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا با اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، فشار تورم بر این کالا‌های اساسی وارد نشود.

او اظهار کرد: رئیس کل بانک مرکزی نیز اخیراً در مصاحبه‌ای اذعان کرد که دولت در تلاش است تا دست به استقراض از بانک مرکزی نبرد و پایه پولی افزایش نیابد.

انتشار اوراق مالی برای دولت آینده سرمایه ایجاد می‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: قولی که برای احیای دریاچه ارومیه دادیم، می‌تواند یک مبنایی برای سنجش عملکرد دولت به وعده  هایش باشد. بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان که به قیمت امروز ۱۲ هزار میلیارد تومان می‌شود، برای دریاچه ارومیه خرج کردیم و اکنون این دریاچه در شرایط مناسبی قرار دارد.

او گفت: ۲۶ طرح و پروژه در استان کردستان وجود دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز داشت و اکنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است و سعی کردیم با انتشار اوراق مالی این کمبودها را جبران کنیم.

نوبخت افزود: تمام اوراق مالی که منتشر کردیم، ارزش افزوده‌ای داشته که آن را بعداً اعلام می‌کنم و ما داریم با این کار برای دولت آینده سرمایه ایجاد می‌کنیم.

مجبور به اتمام مسکن مهر بودیم

او درباره اقدامات دولت درباره تامین مسکن گفت: تلاش کردیم که مسکن های نیمه ساخته طرح مسکن مهر را سریعتر تمام کنیم، هرچند که بحث های کارشناسی وجود داشت ولی ما در وسط کار بودیم و مجبور بودیم که این طرح را به اتمام برسانیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اکنون بخش بزرگی از آن تمام شده اما در کنار آن به جز طرح اقدام ملی، در بنیاد مسکن نیز طرح هایی را در نظر گرفتیم. همچنین یک سری طرح های مشترک را هم با بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی شروع کردیم. بیش از ۱۱۰ هزار واحد را با بنیاد مسکن پیش بردیم، دوشنبه آینده نیز قرار است که در خرم آباد واحدهای تکمیل شده را تحویل مردم بدهیم.

نوبخت درباره اقدامات انجام شده برای کادر درمان اظهار کرد: کادر درمان یک حقوق ثابت دارد که به ما مربوط می شود و یک کارانه دارد که ارتباطی به بودجه ندارد اما به دلیل شرایط خاص کشور، کارانه آن ها را نیز که بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، با وجود آن که وظیفه دولت نبود، پرداخت کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
مطمئنی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
یه کشور وقتی برتر است که اول حال دل مردمش خوب باشه نه این که فقط ۴درصد جامعه خوش وبی غم باشند
Bulgaria
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
داداش شما همون قیمت مرغ و گوشت رو دریاب
نمیخواد جزء کشورهای برتر بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
شوروی هم تو خیلی چیزا تک بود....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
از ادمین می خوام فقط نظرات رو به این نوبخت نشون بده حتی یک نفر هم از حرف ايشون رو تاييد نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
خسته شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۷:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
معیار و شاخص ها چی هستش که ما جز ۱۸ کشور هستیم. انصافا کدومش رو در سطح بالا داریم
صنعت، اقتصاد، صادرات، تولیدات، منابع مالی و ارزی، اشتغال، انرژی، نظامی، سیاسی و...
به نظر من فقط در معیار نظامی در سطح بالایی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
تو نوبختی ما بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
در دولت شما جزء توسعه قيمت مرغ و تخم مرغ و ديگر مايحتاج مردم ، چيز ديگه‌اي هم هست كه بخواهيم با اون بسنجيم !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
کی میرین از دستتون راحت بشیم!!!!!!!!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
برا شما ها توسعه یافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
جهان شما خاورمیانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
فقط برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
تو مقام داری نمیشه ولی به اطرافیانت بگو پراید سوار شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
کدوم توسعه تو هم یک بار سوار شو به خورو داخلی بعد دم از توسعه بزن ماشین خارجی سوار مشید از توسعه حرف می زنید
-
زنبور
۰۹:۰۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
مگه کسری بودجتونو از پول مردم بیچاره توی بورس تامین نکردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
حقتونه وقتی با حرس و طمع رفتید بورس حالا بکشید
Iran (Islamic Republic of)
h
۰۹:۰۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
شما وقتی درآمدت بالاست پس قیمت بالای گوشت و مرغ برای شما اهمیتی نداره ...... ولی ماها اولویت اولمون گوشت مرغ و گوشت قرمزه و شرمندگی از زن و بچه....
Germany
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
اقای نوبخت اولین یااخرین کشور باشیم ولی مردم خوشحال باشن بزرگترین تولید کننده فولاد ولبنیات بشیم ولی اغلب مردم قدرت خرید ندارن چه فایده
Iran (Islamic Republic of)
سلطان
۰۸:۴۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
یکی نیست به این بگه چی میگی
مردم دارن میمیرن زیر فشار بعد همچین برای ما میگه پیشرفت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۸:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
جناب نوبخت ، شما در نظر من بسیار محترم هستید ولی خواهش می کنم بیش از این ورمایش نفرمایید . بسه دیگه . خسته شدیم دیگه. چرا داری ما رو به بازی میگیری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
بخدا چند وقته بیکارم.موندم شکم زن وبچه را چجور سیر کنم.بدهکاری و وام که جای خود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
ایران پنج مین کشور ثروت مندجهان بود به لطف مسولان شدیم 18همین
Germany
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
بله برادرا؛ همونطور که گفتن توسعه یافتگی رو باید با میزان توسعه یافتگی جیب آقایان سنجید نه هیچ چیز دیگه؛ ببینین چقدر توسعه یافته شدیم تو این چند ساله!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
دلم می خواد مثل همه این دوستان ازتون انتقاد کنم ولی کلمات قدرت بیان نفرتم از عملکرد شما رو نداره.به خدا واگذارتون می کنم ان شا الله که انتقام مظلومین و مستضعفان رو خودش بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
42 ساله دارید بهبود می یابید توی روغن وگوشت نان گیر کردید چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
-
۰۸:۲۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
ببین!
خراب کردین! همه چیو!
مهم نیست توسعه یافته باشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
پز شو نده! جیب فریز شده مردم دریاب که اون هم از ابن داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
هههه، هنوز سیزده به در نرسیده ها یکم صبر میکردی واسه گفتن دروغ سیزده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۱۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
پس با این حساب ملت یه تشکر وقدردانی به شما بدهکار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
معنی توسعه یافتگی رو‌هم فهمیدیم، هر روز قدرت خرید مردم کمتر و کمتر میشه، از اون طرف جیب آقایون با ارزهای دولتی پرتر و پرتر میشه. ممنون از حسن جان بابت این همه توسعه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
بازم جدول و ننودار را سرو ته گرفتی داداش،از همون اولشم تو مدرسه کتابتم سرو ته میگرفتی،الانم همون عادت را داری،اگر درست نگاه کنی از آخر شاید،در ضمن جیب من وشما با هم خیللللی فرق داره،آررررررره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
بله راست میگی اقا نوبخت همسر من به زور میتونه ۵عدد تو هفته تخم مرغ بخره تو ۶ ماه یه مرغ بخره شماهمه چی جلوتون اماده هستش دیگه فکر چی هستین منم مثل شما باشم میگم ایران بهشته همه چی ارومه هیچ مشکلی نداریم مردارو شرمنده خانوادههاشون کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
توسعه‌یافتگی را نباید با قیمت گوشت و مرغ سنجید، بلكه بايد در ميزان پر شدن جيب آقا زاده ها سنجيد ...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
چی رو توسعه دادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
وقتی مسئولین از لحاظ سطح زندگی کلا نسبت به مردم عادی در دو دنیای متفاوت زندگی میکنند معلوم هست معیشت ومشکلات مردم براشون قابل درک نیستو کلا همه چیز بنظرشون گل وبلبل میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
در گرانی و فاصله طبقاتی که این دولت بر مردم تحمیل کرد وو در رتبه چندم است .. بازنشستگان از اول انقلاب تا کنون حقدر تنزل کردند . .
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۷:۲۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
توسعه یافته که برق و گاز کم داریم ارزش پول پایین اقتصاد بی قانونی رانت خواری و اختلاص گر های زیاد و کیفیت بد تولیدات داخلی مثل خودرو و...
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
دکتراتو از کجا گرفتی توسعه پایدار همه چی با همه
Netherlands
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
با چی می سنجن؟ برق یا اینترنت یا دارو(انسولین) یا حمل و نقل عمومی یا هواپیمیما یا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
پیشرفت ؟؟؟
شما چهل سال هزاران میلیارد دلار ثروت در اختیارتون بوده !!! حتی نتونستین یک ورزشگاه بسازید ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
توسعه یافتگی رو با آمار فلاکت مردم باید سنجید وگرنه زمان شاه هم دایعه توسعه یافتگی داشتن اما مردم تو فلاکت بودن
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۷:۰۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
مطمئناً در زمینه هایی که توسعه یافته هستیم این دولت نقشی نداره. هرکجا که دولت دخل و تصرفی نداشته پیشرفت کردیم
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۶:۵۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
کاش این نظراتی که ملت گذاشتن رو آقای نوبخت و همکارانش میدیدن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
شکمت سیره،هی میایی شعار میدی !!!
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۴:۲۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
راست می‌گویید شما توسعه یافتگی به قیمت گوشت و مرغ نیست به صنعت خودرو ی فرغون ساز و بودجه طرح شه نا تراز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
خیلی قشنگ حرف میزنی برادر ولی من نمیدونم از کی واز کجا حرف میزنی اگا پیشرفت اینه که شما میگید باشه ما هم حرفی نداریم
Canada
ناشناس
۰۳:۵۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
خداوکیلی خجالت نمیکشن انقدر راحت دروغ میگن؟ اون از فرمانده نیروهوایی که میگفت ما تو منطقه اول هستیم و تو دنیا دهم. منطقه رو فکر کنم ایشون گم کرده. اینم از ایشون که میگه ۱۸هم هستیم بین کشورای توسعه یافته. عزیزان ما تو آسیا هم فوتبالمون دیگه اول نیست چه برسه به چیزای دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
آقای دکتر نوبخت من یک بازنشسته بانک هستم جنابعالی دستور داده بودی که هرچه شاغلین میگیرند بازنشسته ها.هم باید بگیرند ولی شاغلین هر دوسال یک.بار وام ضروری میگیرند
به بازنشستگان این تسهیلات وام ضروری را نمی گیرند لطفا پیگیری کنید تورا بخدا وبه جان بچه ها یت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
آقای کارمند بانک بازنشسته اون‌موقع که کار میکردی ده مدل وام خرید مسکن و خودرو و بلاعوض و جعاله و .... راحت میگرفتی یادت رفته !!!
منم‌کارمند رسمی و پرستارم
حتی یک وام اونجوری از طرف اداره خودمون بهم نمیدن
حتی اضافه کار با بیست روز تاخیر پرداخت میشه
دو بار کرونا گرفتم یک زنگ بهم نزدن حالمو بپرسن
اونوقت تو‌میگی وام به ما هم بدن !!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۳:۵۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
ما هم میفهمیم که توسعه یافتگی را با قیمت مرغ و تخم مرغ نمیشه مقایسه کرد // ولی این را هم بدان // لذت این توسعه یافتگی را فقط اونایی میبرن که قدرت و توان خرید گوشت و مرغ و روغن ........را دارن // مفهوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
معلومه کاخ نشینها و برخوردار از همه چی نه مسکن مردم نه درمان مردم نه مواد غذایی برای مردم براش اهمیت نداره اصلا مردم چه جایگاهی دارن چهار هزار درصذ پول ملی ارزشش رو از دست داده در طول چند دهه پس انداز مردم از بین رفت مردم بیچاره شدن عیب نداره کشوری با این همه ذخایر مردمش گرفتار در همه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
با داشتن چنین مسئولان بی کفایت تورم و بیکاری و گرانی چند باره خودرو در سال جاری و بی اعتبار شدن پول ملی و هرج مرج و سردرگردانی ملت وووووووووو تو از بدبختی مردم چه می دانی باعث بانی همه گرفتاریهای پیش آمده این دولت بی تدبیر بوده که تو هم یکی از آنها هستی
Netherlands
ناشناس
۰۳:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
متاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
توسعه؟ چی میگی؟
خودرو؟
آلودگی هوا؟
بیکاری؟
سطح رفاه؟
شما قبلا نفت خام می فروختید، الان پیشرفت کردید مواد پتروشیمی خام، زعفران خام، مواد معدنی خام، کلا همه چی خام، چه توسعه ای در صنایع بالا دستی داشتی؟
تضاد طبقاتی بیداد می کنه؟
نسل خانواده رو دارید از بین می برید؟
جاده شیراز بندرعباس از سال 83 هنوز دو باند نشده؟
از بی مسکن بودن دارم زجر می کشم، کجاست این توسعه
دخل به ریال و خرج به دلار، این شد توسعه؟
نخبگان فرار می کنند، برا جوانان ارزش قائل نیستی
از همین حالا داری تبلیغ می کنید برا انتخابات همه چی خوبه..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
آدم سیر چخبر از حال آدم گشنه داره شما هزار بار بگو
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۲:۵۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
حتما علت توسعه یافتگی و پیشرفت ما هم دولت شما ست
صحیح می فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
با میزان بیکاری قشر تحصیلکرده میسنجند با بهره وری نهاده کشاورزی و انرژی میسنجند با در دسترس بودن امکانات بهداشتی رفاهی خدماتی و... برای همه مردم به صورت برابر میسنجند آقای دکتر اینا رو نمیخواد به ما یاد بدی مسیولیت داری یا مسؤليت پذیر باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
من باید زنده باشم تا توسعه پیداکنم یا نه؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
لطفا اسامی ۱۷ کشور قبل از ایران رو ذکر کنید
اطلاعاتمون بالا بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
آره خوب.منم اگه جای تو از کاخ شیشه ای ام با مردم صحبت میکردم همین تحلیل ها رو تحویلشون می دادم.
مردم اگه بیکارید ، اگه رکود ، اگه مرغ و گوشت و تخم مرغ و میوه و لبنیات نمی تونید بخورید ، اگه سال هاست خونه دار شدن یه رویاست براتون، ولی عوضش ما مسوولین با نحوه زندگی خودمون باعث شدیم ایران جزء ۱۸ کشور توسعه یافته بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۰۲:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
مهندس جان .یکی از معیارهای توسعه یافتگی امید به زندگیه یه چرخی تو جامعه بزن نود درصد جامعه آرزوی مرگ دارن .وقتی امید به زندگی در بین مردم میاد پایین تا اخرشه بخوان البته شما که از رو نمیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
بنظرم اون ماسک را بزنی رو چشات بهتره!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
از روی شکم سیری حرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۱:۵۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
توسعه راه و راه آهن، میادین نفت و گاز و معادن و صنایع کوچک و بزرگ و همچنین توسعه ی علمی از نشانه های بارز توسعه یافتگی می تواند قلمداد شود. پر واضح است که شما حکومتیها از مزایای چنین توسعه یافتگی بهره مند می شوید و امثال ما که فقط بدرد رای دادن میخوریم، اندر صف های گوشت و مرغ و روغن هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
وای نگو ... واقعا افتخار میکنم که در کشور توسعه یافته ایی زندگی میکنم که کلمه ایی به اسم ثبات توش معنا نشده و کسایی دارن ادارش میکنن که هیچگونه سوادی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
مرغ و تخم مرغ رو بیخیال عزیز پراید وانت رو سیر کن
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۰۱:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
توسعه یافتگی با قیمت گوشت و مرغ سنجیده نمی شود.بلکه با صف های طولانی گوشت و مرغ و تخم مرغ خصوصا روغن سنجیده می شود.
مگه دزدی و اختلاس ها میذاره ما پیشرفت کنیم؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
االبته که توسعه یافتیم، جیب شما و تمام آقازاده هاتون پر شده و حسابی توسعه یافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
شاید اولیم خبر نداریم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
توسعه یافتگی با قیمت گوشت و مرغ سنجیده نمی شود با جان مردم سنجیده می شود!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
معلوم نیست اینا قبل از سخنزانی چی میزنن!
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۰۷:۵۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
خیلی باحال بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
لطفا تو یکی حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۰۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
آقای‌نوبخت‌توسعه‌یافتگی‌را‌به‌قول‌شما‌با‌مرغ‌گوشت‌نمی‌سنجند‌با‌ارزش‌پول‌
ملی‌می‌سنجند‌‌شما‌راست‌می‌گید‌آمریکا‌اولین‌کشور‌توسعه‌یافته‌جهان‌هست‌وپولش(دلار)تعین‌کنند‌ه‌معادلات‌اقتصادی‌جهان‌وبه‌قول‌شما‌ایران‌دومین‌کشور‌توسعه‌یافته‌جهان‌با‌ارزش‌پول‌ملی‌در‌مقام‌دوم‌البته‌از‌آخر‌پولهای‌جهان‌بعد‌از‌ونزولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
خیار شده 20 هزار تومان کسی پاسخگو نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
نوبخت پاسخ می دهد ؟؟؟
نوبخت عزیزم کجایی پ ... سوخته ؟؟
دارم بودجه تنظیم میکنم از کجا بزنیم الان بی خیال ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
متأسفانه امثال آقای نوبخت از وضعیت مردم خبر ندارند و جالب اینکه همه توسعه یافتگی هم حتما در دوره یازدهم و دوازدهم ریاست جمهوری جناب روحانی شکل گرفته است. مردم گرسنه کجا به فکر توسعه هستن. برو وضع اقتصاد خراب رو درست کن توسعه خودش ایجاد میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
چطور از وضعیت مردم خبر ندارن؟ مگه میشه ؟ خودشون برای اینکار برنامه ریزی میکنن، خود اینها باعث این وضعیت ان میگی خبر ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
اعتماد به نفس هم چیز خوبیه!!!آقای نوبخت لطفا به خودت بیا. تا کی می خواهید با پنبه سر مردم رو ببرید؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
بله دیگه،توسعه یافتگی ملاکش قیمت گوشت و مرغ نیست،مدیریت قیمت ایناست که شما ندارین!
دلار ۴۲۰۰ بدی هرچیز بیخود وارد کنن،تا کره و مربا و سنگ پا وارداتی! اینا ملاک توسعه یافتگیه!کلید خاموشت کجاست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
ایران عقب افتاده ترین کشوره
وقتی کشور افتاده دست یک مشت دزد خدانشناس که جیب مردم را در روز روشن میزنن پس حرف مفت نزنید بجز گرانی ها نمونش پالایش یکم بزرگترین دزدی تاریخ جهان از مردمه
چرا پول مردم رو پس نمی دهید و سهام هاتون ارزونی خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
درسته شکاف طبقاتی و توزیع ناعادلانه ثروت و میزان فساد و رانتخواری و د میزان مسولیت پذیری مسولین در مقابل دسته گل هایی که آب میدهند اینا هیچکدام معیار سنجش توسعه یافتگی نیست . معیار توسعه یافتگی کار کردن کارخانه های اطرافیان و پر بودن حسابها خودی ها است .
دامنه فقر که افزایش کمی و کیفی پیدا کنه خود به خود توسعه حاصله .
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
آقای نوبخت بله دولت شما آنقدر بی مسئولیت هست که حتی به ما یحتاج اولیه ملت نتوانست برسد در آلمان که شما می گویید با ده یورو که با یک ساعت کار کردن ساده بدست می آید می توان کل ما یحتاج یک روز را برای خانواده تامین کرد. آقای نوبخت شما و همکاران تان آنقدر بی لیاقت هستید که یک کیلو موز قیمتش به 55 هزار تومان رسیده. آقای نوبخت شما ابتدایی ترین احتیاج یک خانواده که روغن هست را نمی توانید تامین کنید .... آقای نوبخت شما در رسانه اعلام می کنید مشکلی در تامین انسولین ندارید ولی در واقعیت من برای پدرم در شیراز انسولین خواستم سه ماه هست که نتوانستم تامین کنم. و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام جالبه زمانی که دلار بالای 30 تومن بود موز کیلویی 18 تومن بود الان که دلار حدود 20 وخورده ای هست موز شده 58 تومن. دلار که میره بالا قیمت میره بالا، دلار که میاد پایین بازم قیمت میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
سه ماهه انسولین نگرفتید؟مگ شدنیه؟پس پدر الان چطوری در قید حیات اند؟واقعا متاسفم
Canada
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
کشور توسعه یافته ای که مردمش قدرت خرید نداشته باشن دوزار نمی ارزه. اصولا کشورها توسعه میباند که مردمش در آرامش باشند. خدا خودت با مردم ایران باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
اینها کسانی هستند که از حال مردم بی خبرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
آقای محترم شکم گرسنه توسعه یافتگی نمی فهمه، درنتیجه قیمت مرغ و گوشت مهمه، چون وقتی شما حداقل های زندگی رو نمی توانید برای مردم خودتان فراهم کنید یعنی هنوز با توسعه یافتگی فاصله دارید
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۰۰:۳۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
والا تورم و گرانی، نبود مسکن ، بیکاری کمر مردم کشور قدرتمند۱۸ جهان رو شکسته .
آقا شغل و مسکن و ارزانی بدین مردم ما آخر رو هم قبول داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
عیارسنجی تان برچه اساسی هست آری ایران کشوری ثروتمند اما با مردمان فقیر
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۰:۳۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
ایشون درست میگن ایران از جهت زیر جزو 18 کشور اول دنیاست.
1-آمار بالای بیکاری
2-آمار بالای فقرای جامعه
3-آمار وحشتناک بی خانمان های کشوری
4-آمار بالای بی کفایتی دولتی
5-آمار بالای بی کفایتی سیاسی
6-آمار بالای تعداد دروغ های ریاست جمهوری و وزیران
7-ناتوانی در کنترل قیمت مواد غذایی جامعه
8-ناتوانی در کنترل افراد ثروتمند و با نفوذ برای جلوگیری از خالی کردن جیب مردم
9-بخور بخور میلیاردی در سطح دولت و به خصوص بانک مرکزی
10-ناتوانی کنترل بازار مسکن و خودرو و سوخت و هزار مورد دیگه
11-باج دادن به برخی کشورهای همسایه و فرا منطقه ای به دلایل واهی
12-ادعای فهمیده بودن در عین شلغم بودن
خیلی موارد دیگه هم هست که به دلیل برخی ملاحظات نمیشه نوشت در کل بودن و نبودن این دولت هیچ گونه تاثیری در زندگی مردم نداره پس لطف کنید یه قفل کتابی بزنید به دهنتون کلیدشم بندازید تو دریا تا اراجیفتون کمتر ذهن مردم ایران رو آزار بده.خجالت هم خوب چیزیه احتمالا زمانی که خدا شرم و حیا تقسیم میکرده دولت ایران خواب بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
دمت گرم هموطن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
آره راست میگی
من 39 سال دارم بیکارم ازدواج هم نکردم
من بعد این کی میخوام زندگی کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
خوش به حالت که زن نداری، کار می خوای چکار جونت سلامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
زن نگیر . خودتو بدبخت نکن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
اره واقعا درست میگید و درست تر اینکه قیمت منصفانه مرغ و تخم عرضه مسولانی همچون شما را نشان میدهد.......
Germany
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
ساقی هیئت دولت کارش خیلی درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
فرزندانتان در کدام ایالت های آمریکا هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
تمام اشکالش شما مسولینی هستین که خون ملتو تو شیشه کردین برا سود خودتون
آخرین اخبار