تظاهرات در شیلی در اعتراض به خشونت پلیس

صد‌ها نفر از مردم شیلی در اعتراض به خشونت پلیس علیه یک هنرمند به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تظاهرات صد‌ها نفر از مردم شیلی در اعتراض به تیراندازی مرگبار پلیس به یک هنرمند خیابانی در شهر پانگوئیپولی به خشونت کشیده شد.

پس از انتشار ویدئویی از تیراندازی پلیس شیلی به یک هنرمند خیابانی که به مرگ او منجر شد، صد‌ها نفر دراعتراض به خشونت پلیس این کشور در شهر‌های جنوبی تجمع کردند.

پلیس به منظور متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور و آبپاش استفاده کرد که این امر به تشدید درگیری معترضان با پلیس منجر شد.

معترضان همچنین در یکی از شهر‌های جنوبی یک ساختمان خدمات عمومی را به آتش کشیدند. مردم شیلی با فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی خواستار اصلاحات و محکومیت تیراندازی شدند. آن‌ها تیراندازی پلیس به افراد بی سلاح را شرم آور عنوان کردند.

گفته می‌شود هنوز علت تیراندازی افسر پلیس شیلی به این هنرمند خیابانی که یک ژانگولر بود مشخص نیست. اما حمایت پلیس از افسر ضارب خشم مردم را به دنبال داشته است. پلیس مدعی است این افسر در دفاع از خود اقدام به تیراندازی کرده است. این در حالی است که معترضان بر این باورند که هنرمند خیابانی سلاحی نداشته است.

در پی وقوع این اعتراضات وزارت کشور از پلیس خواسته تا مدارک مورد نیاز را تحویل دهد تا خود تحقیقات در این زمینه را آغاز کند.

پانگوئیپولی، با ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، در ۸۵۰ کیلومتری جنوب پایتخت شیلی واقع شده است؛ جایی که ساکنان آن به عصبانیت معروف هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار