نمایندگان جمهوری‌خواه:

باید روابطمان را با اسرائیل تقویت کنیم، به همین دلیل نباید به برجام ملحق شویم

۵۰ نماینده جمهوری‌خواه با طرح ادعا‌های واهی علیه برنامه هسته‌‎ای ایران، عدم پیوستن دوباره واشنگتن به این توافق را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از نمایندگان جمهوری خواه آمریکا با طرح ادعا‌های بی پایه و اساس درباره توافق هسته‌ای ایران، خواستار عدم پیوستن دوباره کشورشان به برجام شدند.

بیش از ۵۰ نماینده آمریکایی به هدایت مایک گارسیا و گرگ مورفی در نامه‌ای که خطاب به جو بایدن نوشته شد و در آن ادعا‌های نه چندان جدید درباره برجام و برنامه هسته‌ای ایران به چشم می‌خورد، از او خواستند تا از پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای ایران بپرهیزید.

در این نامه که متن آن بر تارنمای شخصی گارسیا قرار گرفت، آمده است: توافق هسته‌ای ایران از همان روز اول یک شکست بود. این (توافق) جلوی ایران هسته‌ای را نگرفت در واقع این (توافق) یک زرادخانه هسته‌ای را تشویق می‌کند و پشتیبانی ایران از تروریست‌ها را تسهیل می‌کند.

نمایندگان جمهوری خواه در ادامه نامه خود اقدام دولت پیشین آمریکا در خروج از برجام را درست ارزیابی کرده و مدعی هستند: کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ بر ایران منجر به تغییر توازن قدرت در خاورمیانه شده است و از آن زمان شاهد بوده ایم که کشور‌های بیشتری روابط قوی تری با اسرائیل برقرار می‌کنند.

گارسیا مدعاهایش را اینگونه به پایان می‌برد: مدت‌ها بود که می‌گفتم اسرائیل مهمترین متحد آمریکاست و نقشی اساسی در تلاش برای دستیابی به ثبات و در نهایت صلح در خاورمیانه دارد. من به عنوان خلبان سابق نیروی دریایی ایالات متحده، مأموریت‌های جنگی را در خاورمیانه داشته ام و از نزدیک شاهد بودم که چرا ضروری است که ما همچنان به بهبود و تقویت روابط خود با اسرائیل ادامه دهیم، به همین دلیل ما نباید دوباره به توافق هسته‌ای ایران ملحق شویم.

دولت ترامپ در مه ‌سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهیِ نقض آن از سوی ایران زیر پا گذاشت. پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به ‌راه انداخت تا از این روزنه بساط مذاکرات نمایشی را در جهت حصول نیات خود فراهم کند؛ تیری که به‌رغم تشدید تحریم‌ها به سنگ خورد.

حال با تغییر دولت در واشنگتن همگان به نظاره نشسته‌اند تا ببینند سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در دوره جو بایدن که مدعی بازگشت به برجام و مذاکره با ایران بود، چه خواهد شد.

دولت بایدن اما از مدت‌ها پیش از روی کار آمدن داعیه بازگشت به برجام را سر داده است ولی در تمامی موارد با نادیده گرفتن بدعهدی دولت پیشین، بازگشت ایران به تعهدات برجامی و نیز لحاظ شدن برنامه موشک‌های بالستیک و اقدامات منطقه‌ای جمهوری اسلامی را شرط پیوستن دوباره واشنگتن به این توافق عنوان کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
واقعيت اينه كه جمهوري خواهاني هستن بسيار جاني تر از ترامپ كه اگه رييس جمهور بشن بدتر از ترامپ ميكنن. تفكر اينها رو نميشه از بين برد.... بنابراين جمهوري اسلامي بهتره انقدر متكي به پول نفت نباشه كه با تحريم فروش نفت كل اقتصادش فلج بشه. بعدش توليد ملي فقط در حد شعار نباشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
روحانی برو التماس کن!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
reza
۱۲:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
شتر در خواب بیند پنبه داه............گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه....به همین خیال باشید
آخرین اخبار