افتتاح اولین مرکز پرورش ماهی‌های زینتی در چهارمحال و بختیاری

اولین مرکز پرورش ماهی‌های زینتی چهارمحال و بختیاری در روستای مارکده در بخش زاینده رود شهرستان سامان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همزمان با دهه مبارک فجر، اولین مرکز پرورش ماهی‌های زینتی چهارمحال و بختیاری در روستای مارکده در بخش زاینده رود شهرستان سامان با حضور معاون استاندار، فرماندار، رئیس جهاد کشاورزی افتتاح شد.

عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این مرکز به عنوان اولین مرکز پرورش ماهی‌های زینتی استان به شمار می‌رود که دارای سالن ۱۰۰ آکواریومی است و کار خود را با ۱۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی آغاز کرده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: این مرکز تنها مرکز دارای مجوز رسمی و پروانه بهره برداری در استان و جزو معدود مراکز مجوزدار در منطقه مرکزی کشور است.

ابراهیمی اضافه کرد: ۵۶۵ میلیون تومان اعتبار بانکی از تبصره ۱۸ و ۹۳۵ میلیون تومان آورده شخصی جمعاً به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت بهره برداری این مرکز هزینه شد.

او ادامه داد: این مجموعه برای دو نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد و فعالیت این مرکز در حوزه گردشگری و صادرات برای منطقه حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار