مرز‌ها بهترین فرصت برای توسعه سیستان و بلوچستان هستند

مدیر نمایندگی وزارت امورخارجه در زاهدان گفت: مرز‌ها بهترین فرصت برای توسعه سیستان و بلوچستان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سید رحیم توسلی رادمدیر نمایندگی وزارت امورخارجه در زاهدان گفت : دفاتر نمایندگی وزارت امورخارجه در داخل کشور پدیده نو و تازه‌ای در فضای سیاسی سیستان و بلوچستان است.

او افزود: وزارت امور امورخارجه بعد از انقلاب، اواخر دهه ۸۰ دارای چهار دفتر نمایندگی وزارت در استان‌ها بود که به صورت منطقه‌ای فعال بودند که این دفاتر شامل دفتر مشهد، شیراز، تبریز و رشت بود.

مدیر نمایندگی وزارت امورخارجه در زاهدان تصریح کرد: با گسترش فعالیت مناطق آزاد و به دلیل ارتباط این مناطق با خارج از کشور این دفاتر ابتدا در مناطق آزاد کیش، قشم عسلویه و انزلی راه‌اندازی شد.

او با اشاره به فلسفه تاسیس این دفاتر افزود: استان‌هایی که نیاز به این دفاتر دارند بعد از درخواست استاندار و تقبل هزینه‌های دفتر وزارت امور خارجه مسوول نمایندگی در اختیار این استان قرار می‌دهد.

توسلی راد تصریح کرد: در دوره فعالیت حسن قشقاوی معاون پارلمانی مجلس به دلیل درخواست‌های استانداری‌ها تعداد این دفاتر افزایش پیدا کرد و این دفاتر تا مرز ۳۰ دفتر در کشور رسید.

او با اشاره به تاریخچه نقل و انتقال مدیران دفتر وزارت امورخارجه در سیستان و بلوچستان گفت: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در زاهدان با همین سازوکار تشکیل و سابقه دفتر به سال ۱۳۸۲ باز می‌گردد که در ۱۶ آذر ۹۸ نیز این دفتر پس از تعطیلی ۱۰۰ روزه دوباره شروع به فعالیت کرد.

مدیر نمایندگی وزارت امورخارجه در زاهدان افزود: در این مدت ۱۴ ماه به طور کلی فعالیت دفتر وزارت امورخارجه در سیستان و بلوچستان ارائه خدمات کنسولی به شهروندان این استان بوده است.

او تصریح کرد: تایید اسناد از خارج به داخل و برعکس به منظور رفاه حال شهروندان انجام که در شرایط کرونایی این امر تسهیل کننده و با مکاتبه با خارج از کشور تایید می‌شود.

توسلی راد ادامه داد: رسیدگی به امور زندانیان بومی سیستان و بلوچستان در کشور‌های همسایه، ارسال اسناد و مدارک اتباع ایرانی به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور (وکالت‌نامه، تصاویر شناسنامه و کارت ملی، گواهی ولادت، رضایت نامه ازدواج، ثبت شرکت و اسناد بانکی)، ارائه مشاوره و خدمات امور حقوقی و کنسولی به شهروندان مقیم ایران و همچنین ایرانیان مقیم کشور‌های همسایه از دیگر خدمات دفتر وزارت امور خارجه در استان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.