عیسی‌زاده:

پاسخگویی به شبهات دانشجویان درباره مسائل انقلاب کتاب درسی می‌شود

معاون آموزشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از تالیف کتاب «خوانشی دوباره از انقلاب اسلامی در پرتو بیانیه گام دوم انقلاب» به عنوان منبع درسی دانشجویان خبرداد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام نیکزاد عیسی‌زاده در هشتمین نشست کمیسیون متن و محتوای دروس معارف اسلامی با اشاره به تألیف کتاب «خوانشی دوباره از انقلاب اسلامی در پرتو بیانیه گام دوم انقلاب» به عنوان منبع درسی گفت: این کتاب قرار است به عنوان یکی از منابع درسی دانشجویان و با توجه به مسائل و شبهاتی که امروزه برای آن‌ها در زمینه مسائل انقلاب و نظام مطرح است، به عنوان یک اثر ماندگار و وزین تدوین و تألیف شود.

معاون آموزشی نهاد نمایندگی اظهار کرد: محور کار بیانیه است، اما با نگاه به بیانیه می‌توان متوجه شد مقام معظم رهبری با ظرافت و دقت به دنبال اغنا خواننده و نسل جوان است. این بعد و شبهات و مسائلی که امروزه برای دانشجویان مطرح است به خصوص بعد امیدآفرینی و نگاه به آینده نظام (که دائماً این سوال برای آن‌ها مطرح است) باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. قطعاً برای پاسخ به آن باید به حدود ۴۲ سال گذشته نگاه کرد. به همین منظور باید شبهات و مسائل دانشجویی را احصا و با نگاه به آن‌ها از منظر بیانیه، تألیف کتاب را جلو برد.

او در ادامه افزود: روش تألیف و چیدمان کلمات باید به گونه‌ای باشد که برای نسل جوان جذابیت داشته باشد. ادبیات نگارشی و ارتباطی ما با مخاطب جوان می‌تواند به گونه‌های مختلف باشد و، چون نگاه دانشجویی است باید در این سطح تمام ویژگی‌ها و ظرافت‌ها دیده شود.

او گفت: علاوه بر مد نظر قرار دادن فضای نظری، باید به آمار و ارقام نیز توجه داشت. مثلاً در بحث آینده پژوهی می‌توان به دیدگاه اندیشمندانی که در این حوزه فعالیت کردند، نگاهی کمی و آماری داشت؛ بنابراین استفاده از آماری که برای جوانان ملموس باشد حائز اهمیت است.

حجت الاسلام عیسی‌زاده در پایان با اشاره به اولویت‌های معاونت آموزشی تصریح کرد: با توجه به باز تدوین و بازتنظیم شدن سرفصل‌ها در طرح کوتاه مدت، می‌توان سمت و سوی مطالب این کتاب را به سرفصل‌ها و اولویت‌های ما معطوف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار