استاندار چهارمحال و بختیاری:

در مناطق محروم مشوق‌های بیشتری برای جذب سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ایجاد شرایط یکسان سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور گفت: برای تحقق توسعه متوازن باید در مناطق محروم مشوق‌های بیشتری برای جذب سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر ایجاد شرایط یکسان سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور اظهار داشت: برای تحقق توسعه متوازن باید در مناطق محروم مشوق‌های بیشتری برای جذب سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

او افزود: زمانی که مشوق‌های سرمایه گذاری در تمامی مناطق کشور یکسان باشد، سرمایه‌گذار بخش خصوصی ترجیح می‌دهد تا در مناطق برخودار و توسعه یافته فعالیت داشته باشد و بدین ترتیب توسعه نامتوازنی در کشور رقم می‌خورد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: رفع این مساله نیازمند آن است تا برای سرمایه‌گذاری در مناطق کمتربرخوردار مشوق‌های بیشتری در نظر گرفته شود و با تجدیدنظر در رویه و فرایند‌های موجود، تولید و اشتغال در این مناطق افزایش یابد.

او با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی در سال‌های گذشته از حمایت‌های لازم برخوردار نبوده است ادامه داد: این در حالی است که هر چقدر شهرک‌های خصوصی بیشتر وارد میدان شوند، از تکالیف دولت کاسته می‌شود و می‌توان بر نقش نظارتی تمرکز بیشتری داشت.

عباسی، منطقه ویژه اقتصادی را از مهمترین ظرفیت‌های این استان برای جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد و گفت: مجوز ۷۰۰ هکتار زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی به سازمان همیاری شهرداری‌های استان اختصاص داده شده که تاکنون ۴۰۰ هکتار آن آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران شده است.

او افزود: تاکنون واحد پرتودهی گاما که در کشور بی‌نظیر است در این منطقه ایجاد شده است و برنامه‌ریزی شده تا ۴۰۰ واحد سلولزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در جوار این سامانه پرتودهی ایجاد شود.

عباسی اضافه کرد: در صورت نیاز امکان توسعه منطقه ویژه اقتصادی استان به یک هزار و ۲۰۰ هکتار نیز وجود دارد از همین رو فرصت مناسبی برای شهرک‌های صنعتی است که بتواند با عهده‌دار شدن مدیریت این منطقه در جذب سرمایه‌گذار اقدام کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار