اعلام موضع دولت جدید آمریکا درباره مذاکرات ترسیم مرز دریایی لبنان

سفیر آمریکا در بیروت اعلام کرد که دولت جو بایدن به سیاست‌های ثابت واشنگتن ادامه می‌دهد و مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و تل‌آویو فعال خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الجمهوریه لبنان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «دوروتی چیا» سفیر آمریکا در بیروت در دیدار با یکی از مسئولان لبنانی درباره موضع دولت «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا در مسئله ترسیم مرز‌های دریایی با تل آویو و تشکیل دولت جدید گفت‌وگو کرده است.

او گفت: ایالات متحده یک کشور متشکل از نهاد‌ها و استراتژی‌هاست، همچنین اصل سیاست‌های ما ثابت شده است و تنها رویکرد‌ها تغییر می‌کنند.

چیا درباره موضع دولت جدید آمریکا درباره مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی اعلام کرد: تسریع در روند تکمیل ترسیم مرز‌ها را همراه با دولت جدید آمریکا که وظایف خود را بر عهده گرفته است، از طریق فعال سازی مذاکرات ناقوره خواستار هستیم.

او در خصوص بحران سیاسی لبنان گفت: تشکیل دولت باید فوری انجام شود، این موضوع یک موضوع داخلی است و انتظار نداشته باشید دولت شما را ما تشکیل دهیم.

سفیر آمریکا همچنین افزود: برخی از سیاستمداران و اهالی رسانه لبنان تصور می‌کنند که ما برای آن‌ها کار می‌کنیم و آن‌ها کسانی هستند که سیاست ما را تنظیم می‌کنند، تا جایی که این موضع از سوی دیپلمات‌های تعیین شده در بخش لبنان و سوریه در وزارت امور خارجه آمریکا ساقط شده است. به ویژه بعضا این افراد از جانب ما تصمیم می‌گیرند تحریم‌ها را انتخاب کنند و زمان خود را انتخاب می‌کنند حتی نام شخصیت‌هایی را تعیین می‌کنند که چه کسانی تحریم و چه کسانی حذف شوند.

دوروتی چیا تصریح کرد: دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن برای تنظیم امور خود به زمان نیاز دارد. وقتی تعداد کارمندان وزارت خارجه از ۱۸ هزار نفر به ۱۳ هزار نفر در دوره قبل کاهش یافت این مسئله در سرعت رسیدگی به برخی از پرونده‌ها منعکس می‌شود.

این در حالی است که روزنامه لبنانی الاخبار در نیمه نوامبر ۲۰۲۰ در گزارشی از مانع تراشی سفیر آمریکا در روند تشکیل دولت در لبنان که یکی از مسائل مهم این کشور در دوره کنونی است و به بن بست رسیده، پرده برداشت.

الاخبار در ادامه فاش کرد که سفیر آمریکا در لبنان به حریری اطلاع داده، واشنگتن حضور حزب‌الله در دولت چه به ‌صورت مستقیم چه از طریق متخصصان را نمی‌پذیرد. این مسئله در حالی است که حریری تا پیش این دیدار بر «چشم‌پوشی» آمریکا از این مسئله تکیه کرده بود.

سفیر آمریکا که همواره به مداخله در امور لبنان می‌پردازد  دستورات واشنگتن را به مقامات لبنانی دیکته می‌کند و با طرح اتهام‌هایی تکراری و بی اساس علیه حزب‌الله لبنان و حامیان این جنبش، بر فشار‌های خود علیه حامیان مقاومت در لبنان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار