بوشهر در انتصاب مدیران زن رتبه چهارم را در کشور دارد

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر گفت: ۲۰ درصد مدیران استان از بانوان توانمند هستند و بوشهر در سال ۹۸ از این نظر رتبه چهارم کشوری را داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر با تبریک زادروز حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، گفت: این استان سال ۹۷ از نظر سپردن سمت های مدیریتی به زنان، رتبه نخست را در کشور داشت که این موضوع نشان از باور مدیریت ارشد استان برای بهره‌مندی از ظرفیت بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی و تصدی مسئولیت دارد.

او ادامه داد: سال ۹۸ هم جزو چهار استان برتر کشوری بودیم و استان بوشهر در واقع طی سال‌های اخیر توانسته که بیش از ۲۰ درصد سمت‌های مدیریتی را در اختیار بانوان قرار دهد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر گفت: البته ما به تکلیفی که بر عهده دولت گذاشته شده یعنی اینکه ۳۰ درصدی انتصاب‌های مدیریتی متعلق به بانوان باشد، فاصله داریم و امیدواریم که در مدت زمان باقی مانده از مسئولیت دولت تدبیر و امید با حمایت‌های استاندار و فرمانداران بتوانیم به تعهداتی که مشخص شده دست یابیم.

آذرشب همچنین، تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر را یکی از دستاوردهای اخیر حوزه زنان استان دانست و گفت: این سند را با محوریت اشتغال و ساماندهی وضعیت اقتصادی خانوار‌های زن سرپرست یا بدسرپرست، برای هر ۱۰ شهرستان استان تنظیم کردیم، مسائل شهرستان‌ها بررسی شد، برنامه‌های عملیاتی کوتاه مدت را بنا به محدودیت زمانی تنظیم کردیم که تا پایان دولت تدبیر و امید، بخشی از تعهداتمان را تحقق بخشیم.

او با اشاره به مشکلاتی که کرونا برای افراد جامعه به ویژه زنان به وجود آورده است، ادامه داد: با توجه به صدمات ناشی از کرونا بر معیشت و اقتصاد خانوار‌ها به ویژه خانوار‌های زن سرپرست، تمام تمرکزمان را گذاشتیم که بتوانیم سفره کوچک شده خانوار‌های زن سرپرست را با حمایت و پرداخت تسهیلات و انجام فعالیت‌های تسهیل گری، بزرگتر کنیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر عنوان کرد: بر همین اساس، تسهیلات ارزان قیمت را برای خانوار‌ها در نظر گرفتیم و زمینه فروش مجازی را برای تولیدات بانوانی که در مشاغل خرد و خانگی مشغول بودند، فراهم کردیم و تمام تلاش خود را به کارگرفتیم که از همه ظرفیت‌ها و خدمات حمایتی دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم تا کسب و کار‌ها رونق گیرد.

آذرشب ادامه داد: امسال طرح جامع توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی مشاغل خانگی را در تفاهمی سه جانبه میان استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی به صورت آزمایشی در چهار شهرستان که تعداد خانوار‌های زن سرپرست بیشتری را دارند، اجرا کردیم.

او بیان کرد: در بخش دوم این طرح، همه شهرستان‌ها زیرپوشش قرار می‌گیرند و هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار، هدف این طرح خواهند بود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر ادامه داد: این طرح با اولویت مشاغلی که متناسب با بوم استان است اجرا می شود و در اجرای آن  از آموزش تا برندسازی، استاندارد سازی محصول، بازاریابی و فروش به صورت یکپارچه در کنار زنان خواهیم بود، و امیدواریم که با اجرای این طرح بخش زیادی از خانوار‌های نیازمند را زیر پوشش قرار دهیم.

آذرشب گفت: پارسال از محل تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک‌های عامل داشتیم بیش از پنج میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه و مرابحه هم به خانوار‌های زن سرپرست و هم به شرکت‌های تعاونی زنان تخصیص یافت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.