واشنگتن: با اروپا درباره برنامه هسته‌ای ایران رایزنی می‌کنیم

وزارت خارجه آمریکا از رایزنی با کشور‌های اروپایی در مورد توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال رایزنی با اروپایی ها در مورد توافق هسته ای و مسائل مرتبط با ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت و گو با الجزیره گفت: با اروپایی ها و برخی طرف های دیگر در مورد پیشرفت در پرونده ایران رایزنی می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: رایزنی با اروپایی‌ها برای متقاعد کردن ایران به از سرگیری پایبندی های خود به توافق هسته ای ضروری است.

او باطرح  ادعایی بی اساس اضافه کرد: با شرکای اروپایی خود برای متقاعد کردن ایران به رفع مسائل نگران کننده مشورت می کنیم.

ساعاتی پیش پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا نیز در اظهاراتی بر بازگشت طرفین برجام به این توافق و نقش کلیدی برجام تاکید کرد.

پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد: ما به دنبال اطمینان از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و بازگشت ایران به پایبندی هایش در این توافق هستیم.

پیتر استانو در ادامه تاکید کرد: ما میان واشنگتن و تهران و نیز تمامی طرف‌ها در زمینه توافق هسته‌ای هماهنگی خواهیم کرد. دیپلماسی، نقشی کلیدی در روند بازگشت به توافق هسته‌ای دارد. تمامی مسائل در توافق هسته‌ای قابل مذاکره در کمیسیون مشترک است.

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه مدعی شد: ما در تشویق ایران به متوقف ساختن گام‌های یکجانبه در زمینه غنی سازی اورانیوم روشن عمل کرده ایم. فشار‌های فراوانی بر ایران به سبب تحریم‌های آمریکا وجود دارد و ما می‌خواهیم تا واشنگتن تحریم‌ها را بردارد.

پیتر استانو گفت: رفع تحریم‌های ایران، مشوقی برای این کشور می‌شود تا به توافق هسته‌ای بازگردد. راهکار‌هایی برای تحقق اجرای توافق هسته‌ای وجود دارد که منوط به آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به عنوان جانب بی طرف است. توافق هسته‌ای ایران به واقع مهم است و تا کنون، توافقی بالاتر از آن نبوده است.

سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در اقدامی یکجانبه، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌هایی را علیه کشورمان بر خلاف برجام اعمال کرد. این در حالی است که ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرا کرد و به کشور‌های اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می‌دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت دارد؛ اما پس از برآورده نشدن این مسأله، تهران شروع به کاهش تعهدات هسته‌ای خود در ذیل برجام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
فقط وعده های تو خالی که اگر فلان کار را بکنید ما چنان میکنیم اما هیچ کاری عملی تا به امروز از طرف مقابل دیده نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
توافق برجام را نابود کنید اگه به نفع ایران بود هیچ وقت اروپائی ها و آمریکا پیگیر بازگشت دوباره ایران به برجام نبودن ترامپ هم که خارج شد فکر میکرد اروپا هم خارج میشود و زمینه حمله نظامی به ایران فراهم می‌شود ولی اروپا از ترس موشک‌ها ی ایران که امکان رسیدن به اروپا را دارد با ترامپ همراه نشد ومنتظر ماند تا تحریم ها و فشار اقتصادی مردم ایران را بر ضد جمهوری اسلامی به خیابان هابکشد شاید باعث سرنگونی نظام بشود حالا که مطمئن شدن همچین چیزی فعلأ امکان ندارد میخواهند باب دوباره مذاکره با ایران را بر سر برنامه هسته‌ای و موشکی باز کنند واگر بتوانند تا چند سال دیگر کلیه برنامه موشکی ایران را با مزاکره نابود بکنند و اگر کردن به فکر بهانه جدید باشند و با آمریکا به ایران حمله نظامی کنند وبا ویران کردن ایران کاری کنند که هیچ کشور مسلمانی فکر استقلال نکند اروپائی ها و آمریکا ئی ها فکر می کنند هنوز هم مردم ایران مانند زمان مصدق هستند که با فریب آنها کشورشان را به یک دست نشانده تحویل بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
دیگه وقتشه آمریکا ملعون و ظالم تحریم ها رو لغو کنه و برگرده به توافق ، بره گم بشه پی کارش . والااا هر چه دید از چش خودش دید
آخرین اخبار