علی پور خنکداری در مخافت با لایحه بودجه ۱۴۰۰:

باید آرامش را در کشور تزریق کنیم/ لایحه بودجه سراسر ایراد و اشکال است

نماینده قائمشهر گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ سراسر ایراد و اشکال است، اما کمیسیون تلفیق هم زخمی به زخم لایحه دولت افزوده است.

باید آرامش را در کشور تزریق کنیم/ لایحه بودجه سراسر ایراد و اشکال استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، کمال علی پورخنکداری نماینده مردم قائمشهر در جلسه علنی امروز مجلس  در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: باید بودجه‌ای را مصوب کنیم که تامین کننده آرامش در کشور باشد، امروز  ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی است، ۴۲ درصد تورم در کشور وجود دارد، پس  چه کسی می‌تواند تضمین کند که اگر نرخ دلار را به ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان تغییر دهیم شاهد کاهش قیمت‌ها در سال آتی خواهیم بود؟

وی تصریح کرد: سال آینده باید آرامش را در کشور تزریق کنیم که مردم با یک آسودگی خاطر پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، بنابراین نباید صورت مسئله را پاک کرد، زیرا ما در حال پاک کردن صورت مسئله هستیم لذا باید شرایطی را فراهم کنیم که سال آینده با مشکل تورم ۴۰۰ برابری مواجه خواهیم بود.

نماینده قائم شهر بیان کرد: نگرانی رهبر انقلاب تولید اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بوده است، اما باید پرسیده شود در این زمینه چه اقدامات مهمی صورت گرفته است، بنابراین لایحه بودجه دولت سراسر ایراد و اشکال است اما کمیسیون تلفیق هم زخمی به زخم لایحه دولت افزوده است، بنابراین با این لایحه مخالفت جدی صورت بگیرد.

علی پور خنکداری گفت: مگر می‌شود امروز ارز ۴۲۰۰ تومانی را به ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان افزایش داد و در حقیقت نرخ این ارز را به ۴ برابر بالا برد، اما بگوییم هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد، بنابراین ما حق نظارت داریم و باید این سوال پرسیده شود که چرا ارز ۴۲۰۰ تومانی در جای خود هزینه نشده است؟

نماینده مردم قائم شهر بیان کرد: اگر اعضای کمیسیون تلفیق نگران ارز ترجیحی هستند، مجلس باید ورود جدی داشته باشد، آیا در راه‌های روستایی و کار‌های عمرانی، آب شرب مشکلی وجود ندارد؟ مگر می‌شود نگرانی‌ها را فقط به سمت معیشت سوق داد و کار‌های عمرانی را تعطیل کرد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار