رئیس سازمان فضایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اقتصاد فضایی همپای کسب و کار‌ها/ خودرو‌ها با داده‌های مکانی خودران می‌شوند

براری بر ضرورت ظهور اقتصادی جدید در کشور با نام "اقتصاد فضایی" که با کسب و کار‌ها همپاست تاکید کرد.

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت اقتصاد فضایی در کشورهای مختلف و پیشرفت قابل توجه ایران در این زمینه اظهار کرد: اقتصاد فضایی می‌تواند کشور را در زمینه‌های مختلف اقتصادی پیش ببرد. از جمله این موارد داده‌های فضایی است که در کشاورزی به کشاورزان کمک می‌کند تا محصولات با کیفیت و مرغوب تری را در عرصه‌های مختلف کشت کنند.

او افزود: ما در شبانه روز داده‌های زیادی را از ماهواره‌های فضایی خود دریافت می‌کنیم که می‌تواند در مسائلی از جمله، میزان آب در سطوح مختلف کشور، فرونشست‌ها و تغییرات اقلیمی به اقتصاد کشور کمک کند.

براری به ذخیره سازی چهل سال داده‌های فضایی اشاره کرد و گفت: به عنوان سیستم داده محور این اطلاعات  را در اختیار  ارگان‌های مختلف  و همچنین کسب و کارها نوپا قرار می‌دهیم.

او همچنین به اهمیت موقعیت‌های مکانی در کسب و کارها نیز اشاره کرد و گفت: در بسیاری از مشاغل از جمله تاکسی‌های اینترنتی و همچنین مسیریاب‌های مجازی موقعیت مکانی حرف اول را می‌زند، یعنی سازمان فضایی بهترین نهاد برای ارائه داده‌های آنهاست تا بتوانند کسب و کار خود را با کیفیت مطلوب ارائه کنند.

رئیس سازمان فضایی کشور در پایان بیان کرد: سازمان فضایی با نگرش اقتصاد فضایی همپای اقتصاد کشور قدم بر می‌دارد به نوعی که در حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی، مسیریابی و موقعیت مکانی (GPS) حرف اول را می‌زند، در سال‌های آینده این مسیریابی‌هاست که رانندگی را بدون راننده در کشورها رواج خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار