اعزام سه کشتی جنگی آمریکا به دریای سیاه

نیروی دریایی آمریکا سه کشتی جنگی خود را برای مقابله با فعالیت‌های احتمالی روسیه به دریای سیاه اعزام کرد و همزمان با آن روسیه از برگزاری یک رزمایش دفاعی در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری استارز، نیروی دریایی آمریکا دارای سه کشتی جنگی است که در دریای سیاه فعالیت می‌کنند که پس از کاهش فعالیت دریایی ناتو در سال گذشته، حضور خود را در منطقه افزایش می‌دهد.

ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا مستقر در ایتالیا اعلام کرد ناوشکن یو اس اس پورتر USS Porter روز پنجشنبه برای حمایت از تلاش‌های ناتو، فعالیت خود را در دریای سیاه آغاز کرد و به دو ناو دیگر نیروی دریایی ارتش که در آبراه‌های راهبردی عملیات انجام می‌دادند، پیوست.

طی دو سال گذشته، ناتو گفته است که خواهان حضور نظامی قدرتمندی در منطقه دریای سیاه شامل شبه جزیره کریمه است. اما در سال ۲۰۲۰ تعداد روز‌های همکاری متحدان اصلی در آنجا کاهش یافت.

لوک کوفی، کارشناس فعالیت‌های ناتو و تحلیلگر امنیتی بنیاد میراث مستقر در واشنگتن، در پست اخیر توئیتری خود گفت: نیروی دریایی آمریکا ۸۲ روز را در دریای سیاه گذراند، یعنی ۱۹ روز کمتر از سال قبل.

ژنرال بازنشسته بن هاجز، که ارتش را تا سال ۲۰۱۸ در اروپا هدایت می‌کرد، گفت متحدان بیشتری باید برای کمک به آمریکا در منطقه قدم بردارند. ما به وضوح باید اولویت دریای سیاه را افزایش دهیم. نیروی دریایی آمریکا منابع زیاد و کافی ندارد. رئیس جمهور بایدن انتظار دارد که متفقین اقدامات بیشتری انجام دهند.

روز پنجشنبه، رسانه‌های دولتی روسیه گزارش دادند که یک سیستم ضد شناور دفاع ساحلی متحرک در کریمه، همزمان با سفر یو اس اس دونالد کوک، رزمایش خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید نیما طاهری ممبینی
۱۷:۳۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
یعنی به عبارت دیگه، همسایه ها یاری کنید تا من شوهرداری کنم. اگه این آمریکایی های مفتخور اینقدر که خودشون ادعا دارند قدرتمند و ابرقدرت هستند، پس چرا دوره افتاده اند التماس دیگر کشوره میکنند که بیان کمک آمریکا!!؟ همه اینها نشاندهنده آغاز پایان آمریکا و سازمان شیطانی و متجاوز ناتو است. یادمه چند وقت پیش ها هم ناو جنگی انگلیس با کلی پز و افاده و دبدبه و کبکبه راه افتاده بود رفته بود نزدیک ساحل کریمه، که مثلا به خیال واهی خودش به روسیه اعلام کنه که الحاق کریمه رو به روسیه برسمیت نمیشناسه، که ناگهان سوخو های روسی محاصره اش کردند و همینکه بهش اخطار دادند که آماده شلیک بهش هستند عین سگ پا سوخته فرار کرد رفت که بره بغل ملکه عجوزه اش.
آخرین اخبار