افتتاح ایستگاه پمپاژ و خط لوله افزایش ظرفیت کانال آب ML در حمیدیه

معاونت شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان گفت: ایستگاه پمپاژ و خط لوله افزایش ظرفیت کانال آب ML در حمیدیه با حضور جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

آرش محجوبی معاونت شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ایستگاه پمپاژ و خط لوله افزایش ظرفیت کانال آب ML حمیدیه با اعتباری معادل ۹۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شهرستان حمیدیه به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه این ایستگاه پمپاژ در کیلومتر ۱۳ جاده اهواز به حمیدیه قرار دارد، افزود: احداث پروژه از مرداد ماه پارسال آغاز شد و در ۲۴ دی ماه امسال و در مدت زمان ۹ ماه نیز به مرحله بهره برداری رسید.

محجوبی تعداد پمپ‌های موجود در ایستگاه پمپاژ و خط لوله افزایش ظرفیت کانال آب ML را ۴ دستگاه عنوان کرد و بیان داشت: ظرفیت آبدهی این ایستگاه یک هزار و ۲۵۰ لیتر در ثانیه است که از کیلومتر ۲۲ + ۷۸۵ کانال چمران آبگیری می‌شود.

به گفته معاونت شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان، سازمان آب و برق استان کارفرمای این پروژه بوده و مشاور آن نیز شرکت مهندسین آب و خاک تهران بود و عمران همیار آریا پیمانکاری پروژه را بر عهده داشته است.

احیای ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حمیدیه

شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه گفت: با بهره برداری از ایستگاه پمپاژ آبرسانی کانال چمران به کانال ML با اعتباری معادل ۹۰ میلیارد ریال، آبرسانی به یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش گمبوعه و احیای کانال رابط ازرگ یا فاضل بین کانال سلمان به کرخه نور و همچنین یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی که در مجموع ۳ هزار هکتار است، تسهیل می‌شود.

او افزود: همچنین بیش از ۲۰ روستا با یک هزار و ۶۰۰ خانوار از معیشت پایدار برخوردار شدند و مشکل کشت کشاورزی به ویژه در فصل تابستان مرتفع شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.