پیک جدید بیماری کووید ۱۹ در آستانه سال جدید یقه ما را می گیرد؟

استاندار کرمانشاه گفت : در آستانه سال جدید از مردم انتظار داریم که همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت با پیک جدید بیماری کووید ۱۹ مواجه خواهیم شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : متاسفانه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص افزایش شیب ملایم بستری‌ها و بیماران سرپایی در استان‌ها گزارش‌هایی ارائه شد و یکی از این استان‌ها که با شیب ملایم بستر‌ها روبرو می‌باشد، کرمانشاه است که هر چند این شیب کم است، اما این نگرانی وجود دارد که رشد و افزایش میزان بستری‌ها منجر به افزایش میزان فوتی‌ها شود.

او گفت : در آستانه سال جدید و شروع خرید‌های نوروزی از مردم استان انتظار داریم که همچنان مانند گذشته دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا با افزایش میزان بستری‌ها و فوتی‌ها روبرو نشویم و انشاالله سال جدید را بدون مشکل از لحاظ بیماری آغاز کنیم که این مهم مستلزم رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه‌های بهداشتی است.

مقام عالی کرمانشاه با اشاره به فعال شدن کسب و کار‌ها و فعالیت‌های اقتصادی در آستانه سال جدید افزود: طبیعی است که در آستانه سال جدید کسب و کار‌ها فعال می‌شوند و اگر این شیوه نامه‌ها رعایت نشود با افزایش میزان بستری‌ها و بیماران سرپایی روبرو خواهیم شد و با افزایش میزان بستری‌ها با افزایش فوتی‌ها مواجه خواهیم شد لذا با افزایش فوتی‌ها مجبور خواهیم بود که دوباره طرح محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را نیز اجرایی کنیم.

او ادامه داد: با اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها شغل و کسب و کار‌ها نیز دچار خسارت خواهد شد و این موضوع باعث می‌شود که در ایام خرید برای نوروز بعضی از شغل‌ها درآمد خود را از دست بدهند لذا رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی الزامی است.

استاندار کرمانشاه در خصوص اعمال محدودیت تردد در شهرستان‌های استان با وضعیت زرد گفت: در این شهرستان‌ها همچنان محدودیت منع تردد وجود دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.