ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان ادغام خواهند شد

عضو شورای مرکزی موتلفه گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان با هم ادغام خواهند شد و الان چندان مشکلی نیست.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت ادغام خواهنن شدحمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه  اسلامی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ساز و کارهای جریان اصولگرایی در انتخابات آینده ریاست جمهوری، گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همان شورای ائتلاف قبلی است منهای تشکل‌های سیاسی که بیشتر تشکل‌های مردمی و شخصیت‌های مردمی را جمع کرده است و مدیریت می‌کند.

او ادامه داد: شورای وحدت حول محور روحانیت و با حضور بیشتر از ۴۰ تشکل سیاسی شکل گرفته که همواره فعالیت‌های خود را با روحانیت هماهنگ کرده‌اند؛ البته این دو شورا قطعا یکی خواهند شد و با هم افزایی کار انتخابات را با رسیدن به یک نامزد دنبال خواهند کرد.

ترقی در پاسخ به این سوال که کدام یک از این دو شورا محبوب‌تر هستند؟ گفت: شورای وحدت تازه شکل گرفته و طبیعتا اعتبار خود را مدیون نام روحانیت مبارز و حدود ۳۰ الی ۴۰ تشکلی است که در سطح کشور فعالیت دارند؛ اما شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سازمان رایی را از دو انتخابات گذشته نصیب خود کرده  که باعث جا افتادن بیشتر ساز و کار خود در سطح کشور شده است. شورای وحدت هنوز به طور کامل در استان‌ها شکل نگرفته و بیشتر در مرکز سازماندهی شده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد: این دو در نهایت با هم ادغام خواهند شد اما الان چندان مشکلی نیست؛ در حال حاضر یکی ساز و کار دارد و یکی بدنه اجتماعی که در نهایت هر دوی اینها که با هم ترکیب شوند هم بدنه اجتماعی و هم ساز و کار مناسب خواهند داشت.

فعال اصولگرا درباره نامزدهای جریان اصولگرا هم بیان کرد: هنوز ما به مصداق ورود پیدا نکردیم و قطعا بعد از اینکه نامزدها از شورای نگهبان عبور کردند و مشخص شد که کدام یک تایید صلاحیت شده‌اند روی مصداق‌ها ورود پیدا خواهیم کرد؛ در حال حاضر هیچ نامی مطرح نیست، زیرا هنوز نه تکلیف قانون مشخص است و نه تعریف شورای نگهبان از رجال مذهبی شفاف شده است. بنابراین ما نیاز به زمان داریم تا ببینیم که قانون اصلاح شده چه نتیجه‌ای دارد و شاخص‌هایش چیست و  تعریف شورای نگهبان از رجال سیاسی و مذهبی چیست تا بر این اساس بتوان بر روی مصداق‌ها بحث کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره نقش مردم در تعیین نامزدها هم گفت: به طور مستمر در سطح کشور نظر سنجی‌هایی صورت گرفته و نظرات مردم نسبت به نامزدها رصد می‌شود تا ببینیم به سمت چه کسانی بیشتر تمایل دارند.

وی درباره شاخص‌های مد نظر جریان متبوع خود هم گفت: باید شاخص‌هایی مد نظر قرار بگیرد که ما را به خواسته مقام معظم رهبری که تشکیل یک دولت جوان انقلابی با روحیه جهادی است برساند و ما بتوانیم اولین دولت مبتنی بر گام دوم را در قرن جدید برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و مردم تشکیل دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار