مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام مطرح کرد؛

افزایش ۲۲ درصدی درآمد‌های مالیاتی در ایلام

فیض الهی از افزایش ۲۲ درصدی درآمد‌های مالیاتی در استان ایلام از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قدرت اله فیض الهی مدیر کل اقتصاد و دارایی استان ایلام از افزایش ۲۲ درصدی درآمد‌های مالیاتی در استان ایلام از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طی ۱۰ ماهه اول امسال ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی در این استان وصول شده در حالی که در مدت مشابه سال قبل این مبلغ ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال بوده است.

او بیان کرد: ۳۱۰ میلیارد ریال در طول ۱۰ ماه سپری شده از سال ۹۹ ، مازاد درآمد در استان بدست آمده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی ایلام افزود: بیشترین میزان وصول درآمد‌های مالیاتی مربوط به دستگاه‌های ثبت اسناد، گمرک و امور مالیاتی است و نیروی انتظامی، پزشکی قانونی ، میراث فرهنگی، بهزیستی و حفاظت محیط زیست و استاندارد و تحقیقات صنعتی در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

فیض الهی مطرح کرد: درآمد‌های مالیاتی استان طی امسال رو به رشد بوده، و بر اساس بررسی‌های انجام شده از سال ۹۶ تا ۹۹ به ترتیب ۸۳، ۸۷، ۹۱ و ۹۴ درصد تحقق یافته اند.

او اظهار کرد: گمرکات استان امسال ۳۳۱ میلیارد ریال وصول درآمد داشته اند که به رغم مشکلات کرونا نسبت به سال قبل رشد بسیار خوبی داشته است.

فیض الهی افزود: صنایع پتروشیمی، سیمان و شرکت‌های نفتی که آلایندگی دارند بر اساس قانون باید یک درصد درآمد خود را به درآمد استان پرداخت کنند که نیاز است از طرف محیط زیست و امور مالیاتی به عنوان حق استان پیگیری شود.

او بیان کرد: جذب این درآمد‌ها در روستا‌ها و شهر‌ها هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.