پرداخت مستمری به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو/ آخرین وضعیت ساخت مسکن برای خانواده‌های دو معلول

قبادی دانا درباره جزئیات پرداخت مستمری به خانواده های دارای فرزند چندقلو و ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای معلول، توضیحاتی داد.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرداخت مستمری به خانواده چند قلوها، اظهار کرد: هر خانواده‌ای که دارای فرزند سه قلو و یا بیشتر باشد، بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی خانوار، مستمری ماهانه هر چند ناچیز پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مبلغ مستمری بر اساس بعد خانوار مشخص می‌شود، گفت: مبلغ مستمری بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان است، همچنین هر خانواده‌ای که دارای فرزند دوقلو است و در دهک درآمدی یک تا سه قرار دارد، مشمول دریافت مستمری ماهانه است.

قبادی دانا درباره آخرین جزئیات از ساخت مسکن برای خانواده‌های دو معلول، گفت: از سال ۹۴، پروژه ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول آغاز شده است و از ۱۴ هزار خانواده‌ای که شناسایی شده اند ۱۰ هزار واحد واگذار شده است و در روز‌های آینده در دهه فجر ۱۰ هزار واحد دیگر به خانواده‌های دارای دو معلول واگذار خواهد شد و ۴ هزار مسکن دیگر نیز در حال ساخت است و ۴ هزار خانوار دیگر علاوه بر آن ۱۴ هزار مورد شناسایی شده اند که در سال ۱۴۰۰ برای مسکن آن‌ها اقدام خواهد شد.

وی درباره مسکن خانواده‌های تک معلول، بیان کرد: خانواده‌هایی که دارای یک معلول هستند تسهیلگری در حوزه مسکن برای آن‌ها انجام می‌شود، اما ساخت مسکن نداریم و فقط تسهیلات ساخت به این خانواده‌ها داده می‌شود که این تسهیلات رقم کمی است، چرا که بودجه سازمان بهزیستی در حوزه مسکن در سال ۹۹، فقط ۶۵ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان از ستاد اجرایی فرمان امام و ۳۶۰ میلیارد تومان کمک از بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن معلولان دریافت کرده ایم، از بنیاد مسکن و خیرین نیز کمک‌هایی دریافت شده است.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
الان چندساله برای کسانی که دوفرزند معلول به بالا دارند دارند خونه میسازن خودم دیدم که میگم ومسیولی که میگه خبری نیست الکی میگه ازسرخودش باز میکنه وکارکن نیست
Germany
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
چهارده (۱۴) هزار خانواده شناسایی شده مسکن به ده هزار خانواده واگذار شده در دهه فجر هم به ذه هژار خانواده دیگر مسکن دیگر می شود .
Iran (Islamic Republic of)
خانم مرادی
۱۲:۴۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
من سه تا بچه دارم دوتاش دوقلو هستن شوهرمم فوت کرده چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
رفتم با هزار پارتی بازی یک حلب روغن از انباری یک فروشگاه خریدم میبینم تاریخش مال برج ۵ میباشد ولی قیمتش ۱۵۰تومن ازم گرفتن در حالی که قیمت روش ۵۵تومن بود این یعنی روغن هست ولی اونو عمدا احتکار کردند.
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۱۱:۳۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام این خونه ای که میگن به کی میدن که ما خبر نداریم من وهمسرم هردو معلول هستیم ودوتا بچه هم داریم هنوز خونه‌ای به ما ندادن هر موقع هم مراجعه میکنیم بهزیستی میگن فعلا خبری نیست توی ی خونه سی متری مستاجر هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
افزایش ترافیک و آلودگی هوا، تخریب محیط زیست و افزایش حاشیه نشینی و ناامنی های اجتماعی و روانی.
-
شال قزوین
۱۱:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
برادر من هم دوقلو داره و 6 نفر هستند بیکاره و یک پایش هم مصنوعیه مستاجره چکار باید بکنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام من و شوهرم خانوهده دو معلویتی هستیم ک دوتامون چند ساله تحت پوشش بهزیستی هستیم میشه لطف کنید توضیح بدید منظور از خانواده دومعلولیت چیه؟ اخه ما هر وقت از بهزیستی در مورد مسکن پرسیدیم گفتن فقط در حد خبر هست و هیچ اقدامی نشده در صورتی ک۶ ما مستاجر هستین و از طرف سازمان یا هیچ نهادی حمایت نمیشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
پس چرا به خانواده‌هایی که فرزندان سه قلو بزرگ دارن توجهی نمیشه وقتی که به سن کنکور و دانشگاه می رسند که خرجشون بیشتر میشه والا به خدا ما کم آوردیم چه قدر آدم می تونه بهشون بگه نیست و ندارم. الان وقت خوردن و خرج کردنشونه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
این طرحها واقعاً برای جامعه ما خیلی خوب و مفید می‌باشد ای کاش زودتر به مرحله اجرا درآید وکمک خرجی باشد برای مردم عزیز ایران
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
برادرمن دوقلو داره هیچ درآمدی هم نداره.به کجابایدمراجعه کنه؟
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
برادرمن دوقلو داره هیچ درآمدی هم نداره.به کجابایدمراجعه کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
بهزیستی منطقه تون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
۶۰۰ تومن پول ۱ هفته شیر خشک چهار تا بچه هم نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
خوب یجوری در بیاره دیگه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
من ۲تا بچه معلول دارم و ثبت نامم کردم خبری نشد برا وام مستاجری هم ثبت نام کردم اونم نشد انقدر بانکها شرایطشو سخت کردن که عطایش را به لقایش بخشیدم
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۹:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام ،

کمک هزینه پوشک و لباس فرزند چهارم و
هزینه پوشک و لباس فرزند پنجم به بعد تا سن هجده سالگی را پرداخت کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
این قوانین و امثال ان پرداخت حقوق پدر به دختر مطلقه و...یک اشکال دارد. باید شرط پرداخت نیازمند بودن باشد. افراد زیادی هستند که نیازمند نیستند ولی پول بیت المال را به صورت قانونی میگیرند. زنی که میلیاردر است و در خارج زندگی میکند بخاطر قانون طلاق از حقوق پدرش هم نمیگذرد.
آخرین اخبار