خریداری دستگاه توموتراپی برای درمان سرطان در شیراز

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: دستگاه پیشرفته توموتراپی درمان سرطان در بیمارستان نمازی شیراز به ارزش ۲۰۱ میلیارد ریال خریداری و اماده نصب در این بیمارستان شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بیان کرد: دستگاه  پیشرفته توموتراپی  از تکنولوژی فوق پیشرفته برای درمان بیماران سرطانی و یکی از دستاوردهای جدید پزشکی است.

او، تصریح کرد: عوارض جانبی درمان سرطان با دستگاه پیشرفته توموتراپی  بسیار کمتر از دیگر روش‌ها به ویژه در تومورهای سر و گردن است و زیان وارده به بیمار به میزان قابل توجهی کاهش می ‌یابد.

ایلامی، ادامه داد: توموتراپی به عنوان روزآمدترین شیوه درمان سرطان در دنیا شناخته شده و در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، افزود: در توموتراپی  Tomotherapy  با استفاده از دستگاه، بیماری سرطان تا حدودی درمان می‌شود که در داخل این دستگاه، یک دستگاه توموگرافی رایانه‌ای و یک شتاب‌دهنده خطی تعبیه شده ‌است.

او، اضافه کرد: اشعه‌درمانی در کنار جراحی و شیمی‌درمانی از مؤثرترین و معمول‌ترین روش‌های درمان بیماری سرطان است. اما این روش به علت اثرات جانبی که باقی می‌گذارد، پرطرفدار نیست و اختراع دستگاهی جدید این نقص را تا حدود زیادی برطرف کرده است.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.