پکن: رزمایش نظامی اخیر هشداری در قبال مداخله‌جویی در امور تایوان است

دولت چین اعلام کرد رزمایش نظامی این کشور در دریای جنوبی چین به منظور هشداری در قبال مداخله‌جویی‌های خارجی در تایوان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دفتر امور تایوانِ دولت چین رزمایش دریای جنوبی چین را هشدار به مداخله جویی‌های خارجی در امور تایوان اعلام کرد.

زو فنگلیان روز چهارشنبه اعلام کرد رزمایش نظامی چین هشدار علیه مداخله‌های خارجی و هر گونه اقدام تجزیه طلبانه در تایوان است. این سخنگو یادآور شد: این رزمایش قاطعیت ما را برای حضانت از حاکمیت اراضی خود به اثبات می‌رساند.

وزارت دفاع تایوان پیش از این اعلام کرد چین روز شنبه هشت بمب افکن و چهار هواپیمای جنگنده را به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان فرستاد. به گفته وزارت دفاع تایوان، چین ۱۶ هواپیمای نظامی را روز یکشنبه به همان منطقه فرستاد.

روز گذشته ارتش چین اعلام کرد در پاسخ به ورود ناوگروه آمریکا به دریای جنوبی چین در این منطقه رزمایش نظامی برگزار می‌کند. سازمان ایمنی دریایی چین طی بیانیه‌ای اعلام کرد ورود به بخشی از آب‌های خلیج تونکین در غرب شبه جزیره لیژو در جنوب غربی چین از ۲۷ ژانویه تا ۳۰ ژانویه ممنوع است. با این حالا جزئیات بیشتری از زمان و مقیاس این رزمایش ذکر نشد.

ارتش آمریکا پیش از این اعلام کرد ناوگروه دریایی تئودور روزولت به همراه سه ناو جنگی روز شنبه با هدف ترویج آزادی دریا‌ها وارد دریای جنوبی چین شده اند.

حضور نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین به نقطه اشتعال دیگری در روابط دوجانبه میان پکن و واشنگتن تبدیل شده اند. ارتش آمریکا در سال‌های اخیر با ادعای حضور در آب‌های آزاد، مرتبا حضور نظامی خود در منطقه را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار