حماس سیاست اهمال پزشکی علیه اسرای فلسطینی را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین سیاست اهمال پزشکی علیه اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «عبداللطیف القانوع»، سخنگوی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای سیاست اهمال کاری رژیم صهیونیستی را که عامدانه علیه اسیران فلسطینی اجرا می‌شود و ابزار شکنجه این رژیم است، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: سیاست سهل‌انگاری و اهمال پزشکی در حق اسرای فلسطینی از سوی اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه دارد و در حال افزایش است.

عبداللطیف القانوع همچنین اعلام کرد: اشغالگران صهیونیستی درد و رنج و بیماری‌های اسرای فلسطینی را نادیده می‌گیرند و شیوع ویروس کرونا در میان آنها، جنایتی در حق اسرای فلسطینی است که باید با آن مقابله کرد.

سخنگوی جنبش حماس در ادامه افزود: درد و رنج روزانه اسرای فلسطینی نیازمند یک اقدام جدی جهت توقف رفتار‌های خصمانه اشغالگران در حق آنها، حفاظت و حمایت از اسرای فلسطینی و نجات جان آن‌ها است.

طبق بیانیه‌های رسمی فلسطین، حدود ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که حدود ۷۰۰ اسیر بیمار هستند که نیمی از آنان بیماری مزمن دارند و ده مورد نیز به سرطان مبتلا شده اند. همچنین ۴۱ اسیر زن و ۱۷۰ کودک و نوجوان در زندان‌های این رژیم بازداشت شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های باشگاه اسرای فلسطین، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون از ۷۰۰ اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی ۳۰۰ اسیر طبق اعلام صهیونیست‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۲۸۰ اسیر نیز به بیماری مزمن و سرطان مبتلا شده‌اند.

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که شماری از اسیران در زندان النقب و ریمون رژیم صهیونیستی به کرونا مبتلا شده اند، اما این رژیم از ویروس کرونا نیز به عنوان ابزاری برای سرکوب و شکنجه فلسطینیان استفاده می‌کند و از ارائه خدمات پیشگیرانه خود داری می‌کند و این به معنای اجرای سیاست‌های نژادپرستانه این رژیم است.


انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار