توافق سودان و رژیم صهیونیستی برای افتتاح سفارت در آینده نزدیک

مقام دولتی سودان با افشای جزئیاتی از دیدار کوتاه وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با مقامات خارطوم اعلام کرد که طرفین برای افتتاح سفارت در آینده نزدیک توافق کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک مقام دولتی سودان امروز (سه‌شنبه)، در گفتگو با خبرگزاری «آناتولی» جزئیاتی از دیدار «الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با مقامات سودانی را فاش کرد.

این مقام سودانی که نخواست نامش فاش شود، گفت: وزیر اسرائیلی شامگاه روز دوشنبه در سفری کوتاه و از پیش اعلام نشده وارد خارطوم شد. او برای فعال‌سازی روابط و افتتاح سفارت با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی و «یاسین ابراهیم یاسین» وزیر دفاع سودان دو دیدار جداگانه داشت.

مقام مذکور افزود: هدف از سفر وزیر اسرائیلی به خارطوم توسعه روابط دو جانبه در تمام زمینه‌ها بود. برهان و کوهن بر سر افتتاح سفارت در نزدیک‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

وب سایت عبری «والا» نیز گزارش داد که الی کوهن با مقامات شورای انتقالی سودان از جمله روسای ارتش و اطلاعات در نخستین سفر خود به این کشور دیدار کرده است.

شبکه «اسکای نیوز» نیز به نقل از یک منبع سودانی فاش کرد که «زئیو الکین» وزیر آب رژیم صهیونیستی نیز الی کوهن را در این سفر همراهی و هیأت صهیونیستی با طرف سودانی درباره همکاری‌های اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم و همچنین در زمینه کشاورزی گفتگو کرده است.

طبق گزارش آناتولی، مرکز پخش رادیویی-تلویزیونی رژیم صهیونیستی (کان) نیز در ارتباط با این سفر گزارش داد از جمله مواردی که در این سفر بحث و بررسی شد، امکان پیوستن تل آویو به شورای کشور‌های عربی-آفریقایی حاشیه دریای سرخ و خلیج عدن بوده است. همچنین گفته شده خارطوم قصد دارد قانون تحریم رژیم صهیونیستی که مربوط به سال ۱۹۵۸ است را لغو کند.

سودان و رژیم صهیونیستی توافق نامه عادی سازی روابط موسوم به «ابراهیم» را در سفر استفان منوچن، وزیر خزانه داری آمریکا به خارطوم در ششم ژانویه امضا کردند و قصد داشتند تا قبل از پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ مراسم رسمی امضای توافقنامه را با مشارکت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان برگزار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار