در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تخصیص ۶۰۰ سهمیه فرصت مطالعاتی برای دانشجویان

معاون وزیر علوم گفت: توسط وزارت علوم در ۶ ماهه دوم سال جاری ۶۰۰ سهمیه فرصت مطالعاتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

مجتبی صدیقی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اظهار کرد: فرصت‌های مطالعاتی خارج از  کشور در حد محدود هنوز هم وجود دارند، اما در ۶ ماه ابتدایی امسال با توجه به شیوع کرونا اعزام دانشجویان جهت فرصت مطالعاتی کاهش یافت.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای ۶ ماهه دوم سال جاری بیش از ۲۰۰ سهمیه برای فرصت مطالعاتی خارج و ۴۰۰ سهمیه برای فرصت‌های مطالعاتی داخل کشور در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: با سازمان برنامه و بودجه هم رایزنی‌ها و مذاکرات لازم صورت گرفته تا تخصیص اعتبارات برای اعطای بورس تحصیلی بیشتر شود و منتظر اعلام نظر سازمان برنامه و بودجه در این باره هستیم.

به گفته این مقام مسئول، در ابلاغ های فرصت مطالعاتی دانشگاه ها باید اولویت را به دانشجویان ورودی سال ۹۶ که پروژه‌های اضطراری دارند و با عدم اعزام به فرصت با مشکلات جدی مواجه شده اند، بدهند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: فرصت‌های مطالعاتی اساتید با دانشجویان متفاوت است و برای اعزام آن‌ها دانشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند و مبلغی را دانشگاه و بخشی از هزینه را سازمان امور دانشجویان متقبل می‌شود. در حال حاضر با توجه به شرایط نرخ ارز و بسته بودن دانشگاه‌ها تعداد فرصت‌های مطالعاتی اساتید نیز کاهش یافته است.  

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در ادامه تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی به نظر می رسد که به تدریج و از ماه‌های آینده باید پذیرش‌ها شروع شود.  

صدیقی همچنین از اضافه شدن ۳ نوع تسهیلات به فرصت مطالعاتی داخل خبر داد و اظهار کرد: برای فرصت مطالعاتی در دانشگاه های داخل، سه نوع تسهیلات برای تشویق به استفاده از این فرصت ها در نظر گرفته شده است. در فرصت مطالعاتی دانشگاه های داخل مقرری بیشتری برای دانشجو در نظر گرفته شده و به دانشگاه ها نیز بودجه بیشتری در این زمینه پرداخت می شود و در نهایت سهمیه فرصت های مطالعاتی داخل را نسبت به سال قبل افزایش داده ایم.

صدیقی گفت: به دلیل محدودیت های مالی و شیوع کرونا فرصت های مطالعاتی خارج از کشور کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار