در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رویه صدور مجوز مجتمع‌های جدید پتروشیمی تغییر کرد/ پتروشیمی ورامین هنوز مجوز نگرفته است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برای صدور مجوز‌های جدید با ترسیم و تکمیل نقشه توسعه صنعت پتروشیمی، تغییر رویه داده ایم و هنوز مجوزی برای پتروشیمی ورامین صادر نشده است.

بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاخیر در راه اندازی برخی طرح‌های پتروشیمی به دلیل اشتباهات اولیه در صدور مجوز بیان کرد: برای صدور مجوز‌های جدید، تغییر رویه داده ایم و نقشه توسعه صنعت پتروشیمی ترسیم و تکمیل شده است.

او افزود: هر فردی قصد سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی داشته باشد، باید در محدوده این نقشه قرار بگیرد. اینطور نیست که ما برای هر فرد، بخواهیم یک مدل متنوع  ارائه کنیم. یعنی ما یک نقشه جامع داریم و سرمایه گذار باید آن قسمتی از پازل را که ما می‌گوییم، تکمیل کند.

محمدی ادامه داد: در این پازل آب، خوراک مورد نیاز، مسائل منطقه ای، بازار فروش و سایر مسائل برای ایجاد یک مجتمع جدید پتروشیمی،در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید

  • محصولات پتروشیمی فقط در بورس کالا عرضه می‌شود/ ضرر واحد‌های پتروشیمی با قطع گاز در فصل زمستان

هنوز مجوزی برای پتروشیمی ورامین صادر نشده است

او درباره اخبار منتشر شده پیرامون صدور مجوز برای ایجاد یک مجتمع پتروشیمی جدید در شهرستان ورامین واقع در استان تهران، اظهار کرد: این موضوع در حد مذاکره و گفت و گو است و هنوز مجوزی صادر نشده؛ توصیه وزیر نفت این بوده که اگر سرمایه گذاران حوزه شهرستان ورامین بتوانند خوراکی که در نقاط مختلف کشور داریم را به این منطقه بیاورند، می‌توانند در طرح‌های پایین دستی فعالیت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار