معدوم سازی ۵۰ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و قاچاق در کرمانشاه

با همکاری کارشناسان بهداشت و نیرو‌های شهرداری۵۰ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و قاچاق در کرمانشاه معدوم شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن خدادادیان مدیر گروه بهداشت سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مواد معدوم شده شامل نوشیدنی ها، کیک‌های بسته بندی شده، لبنیات، کنسرو، کمپوت و برنج بود که بسیاری از آن‌ها به صورت قاچاق و بدون مجوز وارد استان شده بود.

او گفت : شهروندان باید از فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی مورد نیاز خود را خریداری کنند و به تاریخ مصرف، انقضا و آرم استاندارد محصولات توجه داشته باشند.

او افزود: علاوه بر آرم سیب سلامت توجه به چراغ قرمز سلامت در مواد غذایی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت و کنترل میزان قند، چربی و نمک ضرورت دارد.

مدیر گروه بهداشت سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی به کشف و ضبط ۷۰۰ عدد کنسرو ماهی تاریخ گذشته در یکی از روز بازار‌های کرمانشاه طی چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه روز بازار‌ها به مکانی برای عرضه مواد تاریخ گذشته تبدیل شده است و شهروندان نباید سلامت خود را برای خرید محصولات ارزان‌تر به خطر بیندازند.

خددیان افزود: بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های انگلی و کبدی پس از گذشت ۵ تا ۶ ماه عوارض خود را بر اثر مصرف مواد غذایی ناسالم نشان می‌دهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.