پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مشهد تا پایان هفته

کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بهتر است کودکان، سالمندان و بیماران خاص ساکن این مشهد تا پایان هفته در طول روز از منزل خارج نشوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی، جو کنونی حاکم بر آب و هوای خراسان رضوی را پایدار توصیف کرد و گفت: به دلیل پایداری هوا تا روز‌های پایانی هفته زمینه برای انباشت آلاینده‌های جوی و افزایش غلظت آلودگی هوا در مناطق صنعتی استان به ویژه کلانشهر مشهد فراهم است.

او افزود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی هم‌اکنون نیز کیفیت هوای مشهد ناسالم است و این وضعیت تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از ششم بهمن ماه تا پایان هفته دمای هوا در سطح استان روز به افزایش می‌رود. میزان افزایش دمای هوا در روز‌های پایانی هفته بیشتر خواهد بود.

آهنگرزاده بیان کرد: با وجود روند افزایشی دمای روزانه هوا در خراسان رضوی سرمای شبانه ظرف روز‌های آتی ماندگار است.

قوچان در شمال خراسان رضوی با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر و شهر‌های سرخس در شمال شرق و خواف در جنوب استان با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط ظرف ۲۴ ساعت گذشته در خراسان رضوی بودند.

دمای هوای مشهد نیز ظرف همین مدت بین پنج درجه زیر صفر تا ۱۰ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

بیشترین شدت وزش در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان رضوی نیز از بردسکن واقع در جنوب غرب استان با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت گزارش شد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار