گفت‌وگوی تلفنی مکرون و امیر قطر درباره تحولات بین‌المللی

رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با امیر قطر آشتی این کشور با ۴ کشور عربی را تبریک گفت و به بررسی تحولات بین‌المللی پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی قطر، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، در تماس تلفنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، درباره تحولات بین‌المللی گفتگو کرد.

دیوان امیری قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: مکرون در این تماس تلفنی آشتی قطر با چهار کشور عربی و نتایج مثبت اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس را به امیر قطر تبریک گفت.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه و راهکار‌های حمایت و تقویت آن گفتگو و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

امیر قطر روز شنبه نیز در مرکز آموزش پلیس در منطقه السیلیه با حمود بن فیصل البوسعیدی، وزیر کشور عمان و سمیر ابراهیم المبیضین، وزیر کشور اردن به طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

یادآور می‌شود که چهل و یکمین نشست سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس عصر سه شنبه گذشته در شهر «العلا» در شمال غرب عربستان سعودی عربستان برگزار شد که پس از سه سال «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به عربستان سفر و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از او به گرمی استقبال کرد.

تحریم قطر که از سال ۲۰۱۷ به اتهام حمایت دوحه از تروریسم از سوی عربستان و هم پیمانان آن یعنی امارات، بحرین و مصر آغاز شده بود، پیش از این نشست با دعوت پادشاه عربستان از امیر قطر برای شرکت در نشست و بازگشایی مرز‌ها به پایان رسید.

در بیانیه پایانی نشست العلا بر تحقق همکاری، ارتباط و تکامل همه جانبه میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس تا رسیدن به مرحله اتحاد و همچنین تقویت نقش منطقه‌ای و بین المللی شورا و عملکرد آن به عنوان یک تشکل اقتصادی و سیاسی یکپارچه برای تحقق امنیت، صلح و ثبات و رفاه منطقه تاکید شد.

کشور‌های عربی و غربی از این تصمیم کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس استقبال و آن را زمینه ساز شکوفایی مجدد این کشور‌ها عنوان کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار