وضعیت پاساژ‌ها و مغازه‌ها در بازار کرمانشاه به لحاظ ایمنی مناسب نیست

رئیس سازمان آتش نشانی کرمانشاه گفت : وضعیت ایمنی پاساژ‌ها و مغازه‌ها در بازار کرمانشاه مناسب نیست و در این خصوص به مالکان آن‌ها در بافت قدیمی اخطار دادیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غلامرضا رضایی رئیس سازمان آتش نشانی کرمانشاه گفت : اقداماتی برای پیگیری ایمنی ساختمان‌ها در دستور کار داریم که می‌تواند بسیار موثر باشد.

او گفت : طرح ممیزی ایمنی تمام کاربر‌ها اعم از ساختمان‌های مسکونی، پاساژ‌ها به خصوص پاساژ‌های قدیمی، پمپ بنزین ها، مغازه‌ها و ... از آن جمله هستند که سبب افزایش ضریب ایمنی خواهد شد.

او افزود: با اجرای این طرح، کاربر‌ها مجاب می‌شوند که یکسری ملزومات ایمنی که برای جلوگیری از حریق ضروری است را انجام دهند.

رضایی با بیان اینکه حادثه خبر نمی‌کند، افزود: سال‌های گذشته شاهد بودیم که در بازار زرگر‌های کرمانشاه اتفاقی رخ داد که می‌توانست بسیار حاد ظاهر شود، اما بحمدالله با اقدام سریع نیرو‌های آتش نشانی مهار شد، و این تلنگری بود تا نسبت به ایمن سازی اقدام شود، لذا برای اینکه شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم لازم است دستورالعمل‌ها اجرا شوند.

او از اجرای طرح نصب "سیستم بارنده خودکار" خبر داد و ادامه داد: در این سیستم یک آبپاش به مخزنی جدا در ساختمان‌ها متصل است که به محض رسیدن حرارت به آن، آب را تخلیه کرده و از آتش سوزی و یا گسترش آن جلوگیری می‌کند.

رضایی ادامه داد: بر این اساس برای تمام پارکینگ‌هایی که ظرفیت پارک بیش از ۱۰ خودرو را دارند، سیستم بارنده خودکار تعریف شده است و سازندگان ملزم به انجام این کار هستند در غیر اینصورت پایان کار به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.