صالحی امیری: هدف اصلی فدراسیون اسکواش، همگانی کردن این ورزش است

رئیس کمیته ملی المپیک درباره عملکرد و اهداف فدراسیون اسکواش توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک درباره بازدید از اردوی تیم ملی نوجوانان اسکواش اظهار کرد: ما با حضور در فدراسیون ها، آگاهی و درک بیشتری از مسائل و مشکلات پیدا می‌کنیم. سیاست ما در کمیته ملی المپیک این است که در هفته، حداقل در ۲ - ۳ فدراسیون حاضر شویم.

برنامه ما حمایت از تمام فدراسیون‌ها است

صالحی امیری ادامه داد: برنامه ما این است که در یک چارچوب معین بتوانیم به فدراسیون‌ها کمک کنیم. این حمایت معنوی و مادی است.

اسکواش ۱۵ هزار نفر مخاطب در کشور دارد

رئیس کمیته ملی المپیک بیان کرد: اسکواش رشته جذابی است و در حال حاضر ۱۵ هزار نفر مخاطب در کشور دارد. اردوی تیم ملی در ۲ رده سنی و در ۲ گروه آقایان و بانوان در حال برگزاری است.

سلیمانی با وجود تمام سختی‌ها یک تیم ملی با انگیزه در اختیار دارد

او در ادامه گفت: اسکواش، مانند تمام رشته‌ها با اعمال تحریم‌ها دچار یک رکود شد، اما سلیمانی، رئیس این فدراسیون با انگیزه و جدی است، او با وجود تمام سختی‌ها کار خود را شروع و اردوی تیم ملی را برگزار کرد.

تیم ملی اسکواش باز هم می‌تواند به موفقیت برسد

صالحی امیری در ادامه تصریح کرد: تیم ملی سال‌های قبل نتایج خوبی گرفت و رده‌های ۲ و ۳ آسیا را از آن خود کرد. این نتایج قابل تکرار هستند. تیم ملی اسکواش می‌تواند مقابل قدرت‌هایی مانند مالزی، قطر و پاکستان یک رقابت جدی و موفقیت آمیز داشته باشد.

تجهیزات و امکانات لازم در اختیار بازیکنان تیم ملی قرار می‌گیرد

صالحی در ادامه گفت: بازیکنان تیم ملی اسکواش اکثرا جوان و با انگیزه هستند. آن‌ها یک سری تجهیزات نیاز داشتند که توافق کردیم تامین شوند. انگیزه اصلی بازیکنان اعزام به رقابت‌های آسیایی و برگزاری اردو‌های خارجی است و ما این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: بازیکنان تیم ملی اسکواش تحت حمایت‌های مالی همه جانبه از جانب کمیته ملی المپیک خواهند بود. به نظر من تیم ملی اسکواش ایران آینده درخشانی خواهد داشت.

کرونا یک شوک در ورزش جهان ایجاد کرد

صالحی امیری درباره شیوع کرونا و تاثیر آن بر ورزش بیان کرد: کرونا یک وفقه در ورزش جهان ایجاد کرد، اما این موتور دوباره روشن شد. این جوان‌ها و نوجوانان با انگیزه و نشاط کار را دنبال می‌کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره علت حضورش در اردوی تیم ملی اسکواش گفت: حضور ما در اردوی تیم ملی اسکواش یادآور این پیام است که بازیکنان تیم ملی دغدغه حمایت نداشته باشند، چرا که هم کمیته ملی المپیک و هم وزارت ورزش، حمایت‌های مادی و معنوی همه جانبه‌ای از اسکواش خواهند داشت. انشاالله در اردو‌های بعدی تیم ملی ارزیابی‌های دقیق تری از وضعیت تیم ملی اسکواش خواهیم داشت.

سیاست فدراسیون اسکواش، همگانی کردن این رشته است

صالحی در ادامه درباره شرایط کنونی اسکواش در جامعه گفت: طی صحبتی که با سلیمانی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که به دلیل اینکه اسکواش نیازمند یک فضای محدود و امکانات حداقلی است، راه گسترش این ورزش جذاب، اجتماعی کردن آن در فضای پارک ها، اماکن عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها و در محیط‌های مختلف است. هم اکنون بعضی از دانشگاه‌ها در سطح تهران این امکانات را دارند.

مهم‌ترین بستر رشته ها، رشد و شکوفایی در آموزش و پرورش است

صالحی امیری ادامه داد: یکی از برنامه‌های جدی ما همکاری دائمی با آموزش و پرورش است و در خصوص همکاری ۲ جانبه برای ورزش اسکواش، هفته‌ای ۲ بار با وزارت آموزش و پرورش جلسه برگزار می‌کنیم. بنده معتقدم که نقطه آغاز ورزش کشور، آموزش و پرورش است و استعداد‌ها باید در آنجا شناسایی شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: ما در آکادمی ملی المپیک طرحی تحت عنوان طرح "امید ها" آغاز کردیم، که در آن دانش آموزان دبیرستانی با استعداد شناسایی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار