کاهش ۵۰ درصدی آمار تصادفات درون شهری در اردبیل

شهردار اردبیل از کاهش ۵۰ درصدی آمار تصادفات درون شهری با ایمن سازی نقاط حادثه خیز در سطح شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل از کاهش تعداد تصادفات فوتی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: با اصلاح هندسی بیش از ۴۰ مورد از تقاطع‌های سطح شهر و همچنین ایمن سازی بیش از ۶۰ مورد از نقاط حادثه خیز واقع در بزرگراه بسیج و بزرگراه شهدا تعداد متوفیان ناشی از تصادفات در ۹ ماهه او امسال نسبت به سال گذشته، ۴۵ درصد کاهش یافته است.

او همچنین از اجرای ایمن سازی مستمر نقاط حادثه خیز طبق مصوبات شورای ترافیک استان خبر داد و افزود: برنامه شهرداری کاهش تعداد تصادفات جرحی و فوتی درون شهری بوده و حفظ امنیت شهروندان در اولویت برنامه‌های شهرداری اردبیل قرار دارد.

شهردار اردبیل افزود: مرکز کنترل ترافیک در شهر اردبیل اجرایی و عملیاتی خواهد شد و به هیچ وجه قرار نیست این مصوبه حذف شود.

لطف‌اللهیان بیان کرد: تاکنون دو بار آگهی انتخاب پیمانکار برای راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک منتشر شده، اما شرکت کننده‌ای نداشته و ما براساس ماده ۳۱ قرار است با همکاری دانشگاه صنعتی شریف تفاهمنامه‌ای را به امضا رسانده تا نسبت به تأمین تجهیزات و امکانات این مرکز اقدام لازم را انجام دهیم.

او اضافه کرد: مرکز کنترل ترافیک دارای ردیف بودجه است و به هیچ وجه قصد حذف این ردیف را نداریم بلکه سرمایه‌گذاری که قرار بود به عنوان شرکت زیرمجموعه نیروی انتظامی این پروژه را اجرایی کند، به دلیل مشکلات پیش آمده از اجرای این پروژه انصراف داده، ولی ما تلاش می‌کنیم در سال آینده این مرکز را تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.